Russian party, wandeling en voorbereiding Tallinn - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Russian party, wandeling en voorbereiding Tallinn - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Russian party, wandeling en voorbereiding Tallinn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 September 2008 | Finland, Helsinki

Moi!

Donderdagavond gingen we naar de Russian party. Ik had echt geen idee wat ik ervan moest verwachten, maar er werd gezegd dat je deze party niet mocht missen als je naar Rusland wil; het scheen een goede voorbereiding te zijn...
Het bleek in dezelfde club te zijn als waar we de eerste avond met onze tutorgroep naar toe waren geweest (met het gratis water ;P). De muziek was gewoon popmuziek maar dan met een dreunende beat eronder, niet echt super. De Russische studenten vonden het daarentegen wel geweldig.

Vrijdagochtend hadden we afgesproken om onze tickets naar Tallinn te gaan boeken. Voor 15 euro hebben we een dagticket. Daarna zijn we even wat gaan drinken zodat we konden bedenken wat voor verjaardagskadootjes we voor Mai konden kopen. Na de kadootjes gekocht te hebben, zijn we nog gaan lunchen in het unicafé waar een warme maaltijd maar 2,60 kost :)

Thuisgekomen besloot ik om toch maar eens langs het postkantoor te gaan want mijn pakketje was al meer dan 2 weken onderweg. Ik alles uitgelegd en gevraagd of ze misschien kon kijken of het er toevallig al was.. En ja hoor het was daar gewoon. Ik keek nog eens goed naar het adres en toen begreep ik waarom ik geen bericht had gehad; er stond geen huisnummer op (hè mam ;)). Dan zou ik als postbode ook niet weten voor welke van die 40 appartementen in dit gebouw het nu bedoeld is.. Maar ik heb nu eindelijk mijn paraplu en hagelslag :D.

's Avonds zouden we met z'n vieren naar de bioscoop gaan, maar uiteindelijk bleven alleen Lena en ik over. We gingen naar 'The other Boleyn girl'. Ik begreep er eigenlijk net zoveel van als dat ik in Nederland naar de film ga (voor de mensen waar ik wel eens mee ga, weten dan dat ik lang niet alles begrepen heb ;P). Het was wel een leuke film, alleen een beetje zielig op het einde, maar goed.

Zaterdag heb ik niet zo veel gedaan: uitgeslapen, de was gedaan en gestudeerd (ja echt waar!). En ook de reis naar St. Petersburg geboekt! Samen met Elena (en misschien nog anderen) gaan we van 13 t/m 17 november naar Rusland (gelukkig niet met het vliegtuig ;))!
Aan het eind van de middag besloten Marieke en ik maar eens een rondje te gaan lopen in onze wij, want verder dan het station waren we nog niet geweest. Op een paar minuten lopen bleek er een een groot park te zijn met eekhoorns en trouwens ook zebra's, krokodillen en nijlpaarden (zie foto's!). Het was er echt heel leuk en mooi en het was heerlijk weer. We hebben ook nog door het bos gelopen en via een ander deel van de wijk weer terug naar huis. Ook hebben we nog een kortere weg gevonden naar het postkantoor (voor onze volgende pakketjes ;) (hint :P)). De wijk is toch minder ghetto dan ik dacht, best wel leuk eigenlijk.
's Avonds hebben we nog lekker Hollands de Lama's gekeken.

Vanochtend zouden we wat gaan drinken voor Mai's verjaardag zodat we haar ook haar kadootjes konden geven. Dat was erg gezellig. Daarna zijn we naar het station geweest om wat geld in te wisselen voor Estse Kronen voor morgen. Ook zijn we even met de bus naar de haven geweest zodat we morgenvroeg weten waar we moeten zijn, want ik ken mezelf: dat kan ik beter nu al weten dan dat ik dat morgenvroeg om 7 uur uit moet gaan zoeken haha.

Nu ga ik nog even een beetje Fins studeren en wat lezen.

Nieuwe foto's zijn weer te vinden op http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#

Groetjes Anne


  • 14 September 2008 - 15:07

    Mama:

    Ja, ja volgende keer komt er ook een huisnummer op je pakketje! Vandaag onze vlucht en hotel geboekt, dus nog 4 weken en we komen naar je toe! Door je enthousiaste verhalen krijgen we er echt zin in. Heel veel plezier in Tallinn morgen, groetjes Mama

  • 14 September 2008 - 20:13

    Penny:

    Hey Anne,

    Heb je eindelijk op internet gevonden ;) Het klinkt alsof je je draai al flink gevonden hebt. Ik word helemaal jaloers als je opsomt waar je allemaal naar toe gaat. Ik zou ook wel willen ;) Vooral lapland staat op m'n verlanglijstje maar St. Petersburg lijkt me ook tof.

    Je hebt zo te horen ook al flink wat vrienden gemaakt? Leuk hoor!

    Mama is hier aan het zoeken voor tickets naar Helsinki, want als het even kan wil ik je wel opzoeken!!! De goedkoopste tot nu toe kost €282,-

    Nog heel veel plezier deze week en succes met de studie Fins, ik verwacht wel het één en ander van je hoor ;)

    Kun je btw je adres miss ook mailen.

    XXXjes en een dikke knuffel,
    Penny

  • 16 September 2008 - 08:26

    Maaike:

    Hallo Anne,
    Ik lees net je site, ik ben nu ook in Helsinki. En vroeg me af of je nog leuke tips hebt... Zoja, zou je ze op mijn site willen zetten? www.maaikevanrooij.waarbenjij.nu
    Liefs maaike

  • 16 September 2008 - 17:28

    Wilma:

    Hoi anne,
    Hoe gaat het??? Volgens mij erg goed. ik lees je verhalen en ik heb net je mooie foto's gezien. Leuk hoor.heb het idee dat je al aardig gewend ben. Is de studie moeilijk????? Kost het veel tijd de studie??? Ga maar veel leuke dingen ook doen hoor!!!
    Oh jij gaat naar st. Petersburg he. Lijkt me helemaal te gek. Mijn reis erheen is door mijn neus geboord door die rare knie. Ik ga a.s. dinsdag het ziekenhuis in voor een week of 9 dagen beh.....
    Ik zie je steeds op hyves en probeer dan met je te chatten maar ik krijg geen gehoor. Doe je dat niet op hyves. Wat zit je haar trouwens leuk. Nou Anne veel plezier en tot schrijfs of hyves. Groetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 76784

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: