Al weer de 5e week... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Al weer de 5e week... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Al weer de 5e week...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 September 2008 | Finland, Helsinki

Hoi!

Mijn 5e week hier in Helsinki zit er al weer op. De tijd vliegt voorbij en er is nog zoveel leuks te doen. Helaas moet er voor de studie ook steeds meer gedaan worden...

Maandag heb ik gelezen en mijn Finse woordjes gestudeerd. Op het einde van de middag ben ik met Lena nog even de stad in geweest om van het prachtige weer te genieten. We zijn naar de orthodoxe kerk geweest, maar die was helaas dicht. Toen hebben we daar maar lekker een tijdje in de zon gezeten.

Dinsdag weer Finse les, pff het wordt echt steeds moeilijker. Ze vliegt door de grammatica en woordjes heen en ze blijft maar volhouden dat het helemaal niet moeilijk is..

Woensdag weer de cursus over de Zweedssprekende Finnen. 's Middags kwamen Inga, Marieke en ik een voor een thuis met alledrie een pak toiletpapier omdat het op was. We hadden niet echt afgesproken wie nieuwe zou kopen haha. We hebben nu iets van 40 rollen dus dat is wel genoeg voor de komende weken ;) Op het einde van de middag nog even de stad in geweest met Keeva en Lena om een ijsje te eten.

Donderdag een soort toets gehad tijdens de Finse les en dat ging gelukkig best aardig. 's Avonds zijn we met een zo'n 12 man naar een concertje geweest met Finse volksmuziek, dat was leuk om te zien en horen.

Vandaag zijn we naar de stad geweest om wat te drinken en om onze Lyyra-card, dé studentenkaart van Finland, op te halen. Eindelijk.. Nu krijgen we op heel veel dingen korting, zoals voor de helft reizen met langeafstandsbussen en -treinen. Maar verder weet ik de koringen niet echt want de site waar het op staat is in het Fins... toch maar mijn Fins beter studeren, kan ik misschien nog profiteren van wat kortingen :P
Daarna hebben we kaartjes gekocht voor ijshockey, dé sport hier. In november is er een toernooi met Finland, Zweden, Rusland en Tsjechië hier in Helsinki. Wij gaan op de laatste dag naar de wedstrijden Rusland-Tsjechië en daarna Finland-Zweden. Finland-Zweden is net zoiets als Nederland-Duitsland bij ons dus dat wordt hopelijk een leuke wedstrijd.

Dit weekend ga ik ook niet zoveel speciaals doen.. morgen studeren en misschien 's avonds nog wat doen en zondag gaan we naar een eiland om een rondje te lopen en worstjes te barbecuen :) Maandag gaan we een poging doen om ons te laten registreren bij de politie want dat hebben we nog steeds niet gedaan. Wij hebben gehoord dat die wachtrij langer is dan alle andere tot nu toe.. Dus dat wordt vroeg uit bed om daar om 8 uur aan de poort te staan..

Ik heb een paar nieuwe foto's geupload: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#

Fijn weekend iedereen! Groetjes Anne

• 29 September 2008 - 11:22

Je Broertjeee:

jooow ik ben de eerste die iets kan zeggen:p mja alles goed daaro? ik nu in xplora 2 mensen van de 6 zijn in ons groepje nu dus gaat lekker mjaa veul plaisir groetjes thomaasss je favoriete broertjeee

• 30 September 2008 - 15:54

De Familie Schrauwen:

Ben je nu alweer 5 weken weg? Jeetje, wat vliegt de tijd! Maar zo te horen heb je het wel naar je zin! Dat is in ieder geval al fijn om te horen! Nog een paar weekjes en dan komen je ouders hé, dat zal een weerzien zijn! :) Nog veel plezier, en we blijven je volgen!

Groetjes, van ons!

• 02 Oktober 2008 - 06:59

Familie Buijs:

Hallo Anne,
    Uit de berichtjes die je stuurt kunnen we wel merken dat je het ontzettend naar je zin hebt. Wij hopen dat de rest van je verblijf in Finland net zo leuk mag worden. Groetjes van ons allemaal en nog heel veel plezier in Finland.