Lahti werd toch een beetje te duur... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Lahti werd toch een beetje te duur... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Lahti werd toch een beetje te duur...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 November 2008 | Finland, Helsinki

Moi!

Vorige week kwamen we erachter dat er hier wel heel serieus aan Allerheiligen wordt gedaan: alle winkels zouden dicht zijn op 1 november.. Ik ging daarom vrijdag maar even langs de toeristen-informatie om te vragen of de skischans in Lahti wel open zou zijn, ondanks dat in mijn boekje stond dat hij het hele jaar door ieder weekend geopend zou zijn. Toen ik daar aankwam ging die man voor mij bellen en wat bleek nou, die schans is alleen in de zomer voor publiek geopend, maar we konden wel een afspraak maken en dan kostte het ons 'slechts' 100 euro om erop te mogen.. hmm toen besloten we maar om toch maar niet te gaan..

Vrijdag was het het Halloween en dat wordt hier ook veel meer gevierd dan in Nederland. We besloten om eerst een foto-avond bij mij thuis te houden en eventueel daarna nog naar een Halloweenparty te gaan. We keken de foto's van Rusland van Annelies en Lena zodat ik en Elena ons alvast een beetje konden voorbereiden. Maar helaas kan Elena niet meer mee met mij naar Rusland omdat ze het te druk heeft met de studie.. Maar ik ga zowiezo!
Keeva was zeker van plan om naar de Halloweenparty te gaan, ze deed er een uur over om zich helemaal om te kleden en schminken als een lid van KISS en dat was best wel goed gelukt (zie de foto's). Uiteindelijk gingen alleen Keeva en Hilary nog naar de Halloweenparty waar toen inmiddels de politie al gearriveerd was omdat het toch niet zo'n legaal feestje was denk ik haha. Ik was behoorlijk verkouden dus ik had echt geen zin meer om mee te gaan..

Zaterdag was dus een supersaaie dag want er was echt niks te doen, behalve studeren dan haha. 's Avonds gingen we film kijken bij Lena thuis en dat was wel een gezellig afsluiting van Allerheiligen haha.

Maandagmiddag zijn we met een heel stel gaan lunchen in een unicafé. Echt zo veel beter dan in Nijmegen; veel meer keuze uit vlees en vis en daarbij kan je zoveel salade, brood, aardappelen, rijst en spaghetti nemen als je wilt en dat voor 2,50! Daarna had ik de informatie bijeenkomst voor St. Petersburg. Ik was wel erg benieuwd of ik nog bekenden zou zien omdat ik nu een beetje 'alleen' ga. Maar er gaan nog twee Nederlandse meisjes mee die ik een beetje ken en nog wel wat meer bekende gezichten gelukkig. Verder zag het programma er erg leuk uit dus ik heb er zin in! Ik vind het wel nog steeds vreemd dat ik mijn paspoort nu kwijt ben tot volgende week donderdag, ik kan me officieel niet identificeren :S.. maarja dat schijnt heel normaal te zijn om een visum te regelen.

Morgen hoop ik dan eindelijk de uitslag van mijn tentamen te krijgen, want op het tentamen zelf stond dat de uitslag 5 november bekend zou zijn.. spannend..

Zaterdag gaan we maar eens onze treintickets naar Lapland kopen, anders hebben straks wel een hostel maar kunnen we er niet komen omdat de trein vol is :P
En zondag natuurlijk de ijshockeywedstrijden! Ik heb al een mooi Fins vlaggetje gekocht zodat ik goed kan supporteren ;)

Een paar nieuwe foto's zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki2#

Doeiii!
Groetjes Anne

  • 04 November 2008 - 22:50

    Fon & Jeanet:

    Hoi Anne

    Je verhalen uit Finland blijven boeiend, je hebt het daar reuze naar je zin lijkt me. Je komt toch wel terug he?
    Zaterdag vertrekken we naar Argentinie en Chili, dus zullen we je verhalen even moeten missen. Ik hoop nog vanuit Argentinie je wat berichtjes via een internetcafe te kunnen sturen, je staat in ieder geval op de mailinglist!!

    Gr. Fon en Jeanet

  • 05 November 2008 - 18:25

    Mama:

    Hoi Anne, goed hoor dat je je tentamen gehaald hebt. Een hele opluchting toch.
    Leuk hoor de foto's
    Groetjes mama

  • 06 November 2008 - 14:23

    :

    Hallo,
    Vraagje over Lapland: Hoeveel heb je betaald voor de reis en hostel?
    Waar zit je ergens in Helsinki?

    Groetjes Mandy

  • 06 November 2008 - 17:39

    Olga:

    hoi anne
    volgens mij heb jij het heel erg naar je zin in Finland. Ben benieuwd hoe je het in Rusland vind. Fijn dat er ook 2 nederlandse meisjes naar toe gaan, dat is toch een prettiger gevoel. Veel plezier daar! Gr. Wim en Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 77015

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: