Laatste loodjes... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Laatste loodjes... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 December 2008 | Finland, Helsinki

Moi!

Ik kom net terug van mijn tentamen Fins wat echt makkelijk was, ik was binnen 10 minuten klaar haha. Afgelopen week heb ik niks bijzonders gedaan, want ik had de grootste moeite om mijn laatste boek voor het tentamen van zaterdag op tijd uit te lezen.. Vrijdagavond om 9 uur was dat toch nog net op tijd gelukt ;)

Zaterdagochtend was dan het tentamen in een grote collegezaal met een heleboel studenten die allemaal boekexamens deden. Alle uitleg in Fins natuurlijk, maar gelukkig was mijn tentamen wel in het Engels ;) Ik vond het vrij moeilijk en ben zeer benieuwd of ik het gehaald heb... Na mijn tentamen ben ik voor de laatste keer gaan sporten want mijn sportkaart was maar geldig tot 29 november..

Zondagavond hebben we een internationale kookavond gedaan, vandaar dat we niet meer naar Turku konden; we hebben het maar weer een week verschoven ;) Ik wilde eerst iets koken, maar veel wat typisch Nederlands is, is ook typisch Fins dus dat kende iedereen al: aardappelen, erwtensoep, gehaktballen, pannenkoeken; allemaal precies hetzelfde hier haha. Uiteindelijk heb ik wraps met sla en zalm gemaakt, totaal niet Nederlands maar goed, maar ook een stekelvarken met van die prikkers met komkommer, druiven, kaas en tomaatjes ;) We hadden afgesproken bij Grace die samen met Chiao nog wat Taiwanees had gekookt. Mai ging sushi maken en wij mochten het ook proberen :) was echt leuk en lekker!

Van de week heb ik ook weer veel geleerd voor mijn tentamen van vandaag, maar dat was dus niet echt nodig geweest, maar goed beter te veel dan te weinig geleerd natuurlijk ;)

Ze hebben hier helaas geen Sinterklaas, maar 6 december is het hier wel altijd groot feest want dat is de dag dat Finland onafhankelijk werd 91 jaar geleden. Met de studentenvereniging gaan we een soort optocht lopen met fakkels en dan lopen we langs die president die dan naar ons staat te zwaaien als het goed is haha.

Zondag gaan we dan vrijwel zeker naar Turku! Volgende week moet ik nog leren voor mijn laatste tentamen vrijdag. Komende week opent ook de kerstmarkt hier dus dat is ook leuk om te gaan kijken.

Op het moment sneeuwt het weer heel hard en van het weekend wordt er nog meer verwacht :)

Mijn 2e fotoalbum was weer vol maar er konden nog een paar foto's bij: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki2#
En vanaf nu komen de nieuwe hier: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki3#

Fijne Sinterklaas!
Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 76753

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: