Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Juli 2010 | Ghana, Tamale

Hoi!

Dinsdag ben ik voor het eerst eens een keer helemaal alleen de stad in geweest. Bij Sparkles kwam ik wat vrijwilligers tegen waar we de laatste tijd regelmatig mee optrokken dus met hen heb ik geluncht en gekletst.
’s Avonds ben ik nog even met Muftawu de stad in geweest om wat te drinken om de stilte thuis te ontduiken :P.
Woensdagavond rond half 10 kwamen Miriam en de 2 nieuwe Belgische meiden: Anne en Femke. We hebben nog even zitten kletsen, maar zijn op tijd gaan slapen omdat ze natuurlijk erg moe waren van de lange busreis.
Donderdag zijn we met Faruk en Muftawu de stad gaan verkennen. Eerst naar een zwembad waar ik ook nog nooit geweest was en daarna naar het cultureel centrum en natuurlijk geluncht in Sparkles.
Vrijdag hebben we rustig aan gedaan en niet veel bijzonders ondernomen. Zaterdagochtend zijn we met Omundi en zijn auto een rondje door de stad en omgeving gedaan. We zijn eerst naar een dam en meertje bij ons in de buurt geweest en daarna naar een bedrijfje waar ze leer bewerken. Dat was echt wel interessant om te zien hoe ze de huiden wassen en bewerken. Daarna zijn we wat gaan drinken in Giddipass om vervolgens boodschappen te doen en een rondje over de markt te lopen. Vervolgens zijn we naar de Polytechnic school gegaan om te zien waar we het onderwijsprogramma gaan volgen. De anderen doen dat 2 weken en ik doe komende week nog mee omdat ik toch nog hier ben en het wel interessant vind om met Ghanese studenten samen te werken. Daarna zijn we bij Sparkles gaan lunchen. Het was zaterdag dus ’s avonds tijd voor de club! Het was wel even wennen voor de anderen denk ik, maar ik vond het in ieder geval gezellig. Het was voor mij een van de laatste keren want het einde hier komt nu toch echt in zicht; de laatste week is aangebroken…
Zondag hebben we rustig aan gedaan en ’s middags zijn we naar het zwembad gegaan, een andere dan waar ik vorige keer was geweest. Dit zwembad was mooier, rustiger en iets dichterbij, maar wel wat duurder. Het was heerlijk om eens lekker af te kunnen koelen! En ook heb ik maar even met thuis gebeld om papa alvast te feliciteren met zijn verjaardag en mee te kunnen genieten van het feestje daar ;) Ik rook de barbecuelucht bijna door de telefoon :P Daarna zijn we naar de Jungle Bar gegaan, zodat ik die ook nog een keer in het daglicht had gezien. Daar hebben we heerlijk pizza gegeten, schandalig duur (12 cedi per stuk!) maar zeker de moeite waard!
Maandag moesten we vroeg op staan want we moesten naar de Polytechnic voor het onderwijsprogramma voor Ghanase en Nederlandse studenten. Het is eigenlijk voor de nieuwkomers, maar omdat ik hier toch nog ben heb ik gevraagd of ik deze week ook deel mocht nemen. Het was wel interessant, alleen was het jammer dat er maar 1 Ghanese student was, maar ja het is hier natuurlijk ook vakantie… ’s Middags zijn we gaan lunchen in Sparkles en hebben we wat boodschapjes gedaan.
De dagen beginnen nu echt af te tellen, zondag ga ik met de bus naar Accra en maandagavond komen papa en mama!

Foto’s zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.com/113306819244800693093/HetEindeKomtInZicht#

Groetjes Anne

  • 20 Juli 2010 - 16:54

    Mama:

    Hoi Anne het einde komt er echt aan voor je.Voor ons is het nu ook aftellen, nog een paar dagen en we zien je weer. Na zo'n lange tijd zijn we daar wel blij om. Geniet nog even en ... tot maandag!
    XXX mama

  • 22 Juli 2010 - 11:12

    Suzanne:

    Hoi Anne,
    Het einde al in zicht! Wanneer kom je precies terug? (Ergens half augustus toch?)
    Dat stappen daar moest je ook maar eens voortzetten hier in Nederland! haha.
    Wij vertrekken zaterdag naar Cadzand voor een weekje.. Hopelijk wordt het goed weer!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 77009

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: