Wie mooi wil zien, moet pijn lijden... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Wie mooi wil zien, moet pijn lijden... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Wie mooi wil zien, moet pijn lijden...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2011 | Ghana, Tamale

Hoi hoi!

De afgelopen week stond in het teken van
Muftawu's haar. Hij heeft dus rasta en ik dacht vroeger altijd dat je daar mee geboren werd of niet (net zoals met krullen of stijl haar). Maar dat is dus niet zo... Afgelopen zaterdag kwam John de kapper langs om alle dreads opnieuw in te draaien en aan elkaar te naaien.. Dat alles duurde bij elkaar bijna 4 uur :O En het zag er ook nog eens bijzonder pijnlijk uit, ook al werd dat ontkend. John zou de volgende dag verf kopen zodat de puntjes bruin konden worden geverfd. Dus dat heeft hij zondag geprobeerd, maar je zag er helemaal niks van... Dus dinsdag naar een kapsalon en weer overnieuw met goud/bruin.. en ja na een uur of 3 was het gelukt ;) Ik vind het wel cool staan, maar zelf vindt hij het niet zo denk ik want hij houdt de hele tijd zijn muts op haha.
Waarschijnlijk gaat John in de komende dagen mijn haar invlechten, ik ben benieuwd want volgens mij doet dat behoorlijk zeer haha.

Ze hadden trouwens nog erg lekker voor mij gekookt, alleen was het wat lastig want de electriciteit was uitgevallen dus moest er met zaklampen gekookt worden. Het was jollof (rijst met groenten en tomatensaus) en het was erg lekker :)

De blaasontsteking is inmiddels ook helemaal over. Ik had ook niet anders verwacht na al die medicijnen haha. Ik denk dat alle ziektekiemen in mij voorlopig wel dood zijn haha.

Drie weken geleden zijn hier in Ghana de olieprijzen flink gestegen. Met als gevolg dat de taxi's 25% gestegen zijn. En gisteren is ook ineens besloten om de halve liter waterzakjes twee keer zo duur te maken, wat toch voor de arme mensen echt een levensbehoefte is. En net zijn we bustickets naar Cape Coast gaan kopen en ook die zijn 5 cedi in prijs gestegen, echt niet leuk gewoon :(

Dinsdag gaan we naar het resort in Cape Coast waar ik van de zomer ook geweest ben. En dan volgende week zaterdag terug naar Accra om zondag weer in het vliegtuig naar huis te stappen :( het gaat wel snel..

Groetjes!!

  • 20 Januari 2011 - 15:39

    Annelies:

    Hee!
    Fijn om te lezen dat je t daar naar je zin hebt! Leuk, vlechtjes! Ben benieuwd hoe t je gaat staan.
    Veel plezier nog samen, geniet ervan en tot snel weer!
    Liefs

  • 20 Januari 2011 - 18:16

    Suzanne:

    Hee!
    Joh wat gaat de tijd snel he!
    Voor je het weet ben je alweer hier mijn verjaardag aan het vieren, haha.
    Hoelaat land je ook alweer? En waar? (schiphol?), want ik had t laatst nog met de rest erover dat we je mss wel kunnen ophalen.
    Groetjes!

  • 21 Januari 2011 - 09:29

    Ruth:

    Hey Anne,

    Bereid je maar voor...kan idd pijn doen. Heb me in Kenia ook een soort rasta-pruik laten aanmeten. Wou een keer in mijn leven enorm lang haar...heb uren gezeten en je voelt het behoorlijk. Het eruit halen is nog meer pret ;)
    Geniet nog van je laatste week!!!
    xxx

  • 21 Januari 2011 - 11:16

    Jolanda:

    Heeeyyy,
    Goh, leuke verhalen weer zeg!
    Blij om te horen dat je het goed naar je zin hebt. Ik vind het wel jammer dat ik je foto's niet kan zien omdat ik geen facebook heb :(. Hopelijk kan je ze nog een keer op je site zetten. Geniet er nog van zo de laatste week.
    Groetjes Jolanda

  • 21 Januari 2011 - 15:07

    Eline:

    Heys Anne,
    Ben erg benieuwd naar je nieuwe kapsel. Heel veel succes en hoop dat het niet al te veel pijn zal doen. Nog heel erg veel plezier en geniet van je laatste weekje! xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 76794

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: