Terug naar Ghana! - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Terug naar Ghana! - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Terug naar Ghana!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Maart 2012 | Nederland, ettenleur

Hoi hoi!!

De meesten van jullie weten het al, maar ik dacht ik zal nog even een stukje schrijven over mijn nieuwe reis naar Ghana!

Al meer dan een jaar zoek ik alle vacatures af op het gebied van ontwikkelingssamenwerking, maar zonder werkervaring en netwerken is er geen kans op een baan. Sinds mijn afstuderen ben ik op zoek geweest naar wat voor werk dan ook, maar dat wilde maar niet lukken. Nu ben ik sinds een aantal weken eindelijk full-time aan de slag in een fabriek waar ik het goed naar mijn zin heb, maar ja het is natuurlijk niet de ideale baan. Vandaar dat ik een soort 'stage' in Tamale geregeld heb zodat ik én werkervaring op kan gaan doen én weer een aantal maanden met Muftawu kan doorbrengen :) .

11 april vlieg ik, via Lissabon, naar Accra waar Muftawu mij natuurlijk op komt halen :) een paar dagen later gaan we dan weer de 'leuke' busrit richting Tamale maken.

In Tamale ga ik aan de slag bij de ontwikkelings- en vrijwilligers organisatie CID Ghana (http://nederland.cidghana.org/). Ik ga niet werken als 'standaard vrijwilliger', maar juist meedraaien in de project coördinatie waardoor ik hopelijk in contact kom met verschillende projecten op het gebied van onderwijs, watervoorzieningen en microfinancieringen. Ik heb er heel veel zin in om me nu echt bezig te gaan houden met werk dat te maken heeft met waar ik voor gestudeerd heb en ik hoop met mijn kennis enigszins bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van de mensen daar.

Ondertussen verblijf ik bij Muftawu in zijn kamer/appartement. Dat zal wel weer even wennen zijn, want het is veel kleiner en heeft iets minder faciliteiten dan het huis waar ik de vorige keren verbleef. Er is o.a. geen wc, daarvoor moeten we naar de public toilet even verderop. Maar we hebben wel een watertank, kookstelletje, tv, koelkast en zelfs een strijkijzer :p Het wordt weer even aanpassen, maar we redden het vast wel ;)

Op verzoek ga ik jullie via deze site weer proberen op de hoogte te houden!
Nu ga ik nog 1 week werken, een weekendje naar Renesse en mijn verjaardag vieren voordat ik klaar ben voor vertrek!

Doeiii

Groetjes Anne

• 30 Maart 2012 - 05:48

Suzanne:

Leuk dat je het weer bij gaat houden! Ik kijk al uit naar je volgende verhaald.

groetjes