Pechdag... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Pechdag... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Pechdag...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Augustus 2008 | Finland, Helsinki

Moi moi!

Gisteren waren we van plan om naar de IKEA te gaan, maar het liep allemaal net iets anders. We hadden om kwart voor 11 op het station afgesproken om met een groep te gaan. Rond kwart over 10 had ik mijn schoenen al aan om te vertrekken, maar toen vloog er een wesp binnen dus ik dacht die zal ik nog even platslaan voordat we gaan. Hij vloog in de hal dus ik doe zonder er bij na te denken de deuren van de kamers dicht zodat hij daar niet in kon vliegen. Mijn deur had ik van het automatische slot afgehaald zodat ik mezelf niet kan buitensluiten, maar Anna had dat niet gedaan dus haar deur was dicht en ze kon er niet meer in.. Dus ik de security bellen om de deur te komen openen, maar die namen niet op.. Ondertussen waren we al te laat voor de IkEA en hadden we maar gebeld dat we niet meer mee gingen omdat we eerst dit op moesten lossen. Na een paar keer het gewone nummer bellen zonder dat ze opnamen, besloot ik maar het noodgevallennummer te bellen voor brand enz. Maar zelfs die namen niet op dus als we echt brand hadden gehad denk ik niet dat er nog veel van de flat over was.. Na meer dan een half uur namen ze eindelijk op en zouden iemand sturen. Binnen een half uur kwam er iemand om de deur open te maken en de rekening van 27 euro te brengen.. Maarja dit probleem was in ieder geval opgelost.

Marieke en ik gingen toch maar naar de stad want dan konden we nog een bus later nemen naar de IKEA. Uiteindelijk waren we rond half 2 bij de IKEA en we hadden gekeken dat we de bus van 5 uur terug moesten hebben. Wij naar binnen en daar eerst (lekker goedkoop :P) geluncht. Daarna de winkel in, het was superdruk dus het was file lopen maar het was wel leuk. Alles was zo goedkoop dat we zoveel hadden meegenomen dat toen we bij de kassa aankwamen er een rekening kwam van 93 euro.. oeps.. Ik heb onder andere een lampje, plantje, kaarsjes, vloermatje, hoofdkussen en dingen voor in de keuken gekocht. 2 tassen vol en nog een tafel.. Het was toen 3 uur dus we zouden nog 2 uur moeten wachten op de gratis bus. Maarja gratis is het wachten waard natuurlijk ;)

Rond kwart over 4 gingen we alvast naar buiten naar de bushalte. Wij met al onze spullen naar buiten en dat was nog best zwaar. Maar wij stonden als een van de eersten bij de bushalte. Er kwamen wel steeds meer mensen bij.. Rond kwart voor 5 kwam de bus en iedereen kroop voor! Al die buitenlandse studenten stonden te dringen en wij stonden met al onze spullen achteraan terwijl wij er al het langst stonden..Op een gegeven moment zat de bus vol en wij hadden gewoon pech.. het was ook nog eens de laatste bus.. daar stonden we dan.. Wij op zoek naar een gewone bushalte die we na 20 minuten hadden gevonden. Daar moesten we ook ruim een half uur wachten tot de bus kwam en toen moesten we ook nog eens betalen natuurlijk :S Uiteindelijk waren we om kwart over 6 terug in Helsinki en toen moesten we nog met de trein naar huis zodat we rond kwart voor 7 pas terug thuis waren.. pff en dat allemaal door die stomme wesp!

's Avonds ging ik nog met een paar meiden van mijn tutorgroepje de stad in. Toen hadden we wel geluk want we hadden een goedkope bar/kroeg gevonden ;) en die zijn vrij schaars in Helsinki :P Wij weten waar we voortaan heen moeten :)

Vanochtend kon ik lekker uitslapen op mijn nieuwe kussen. Daarna gingen we beginnen aan het schoonmaken van onze ontzettend smerige keuken. Alle kastjes uitgedaan, alles afgewassen, oven ontvet.. Het was een heel karwei maar nu zijn we wel trots op onszelf en ziet het er een stuk beter uit; het glimt gewoon en doet pijn aan je ogen :P

Vanmiddag gingen we nog een poging wagen om onze sportkaart te kopen, want vandaag was de laatste dag dat hij veel goedkoper zou zijn.. dit keer is het na 1,5 uur wachten wel gelukt. Dus nu kunnen we gaan sporten ;) Daarna zijn Marieke en ik op zoek gegaan naar een stofzuiger want die hebben we niet, dus wij snappen niet hoe je hier de vloer kunt doen. Gelukkig zijn er veel 2e hands winkels hier waar we hopelijk een goedkope kunnen vinden. Vandaag was de winkel dicht toen wij kwamen dus morgen een nieuwe poging. Ik hoop zo dat we er een vinden want dit is echt een ramp.. Ik laat jullie zo snel mogelijk weten of we er een hebben ;)

Nu ga ik maar eens slapen anders ben ik morgen niet op tijd om in te schrijven voor mijn Finse taalcursus, want die heb ik echt wel heel hard nodig :P

Foto's staan nu allemaal hier: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki zodat iedereen ze kan zien hopelijk!

Groetjes Anne

  • 01 September 2008 - 13:23

    Miriam Huisman:

    Moi!

    Volgende keer ook gewoon voorkruipen, net zo associaal doen als andere ;-).
    Vandaag weer het eerste college gehad. Opnieuw vraag ik me af wat ik studeer Sociale Geografie of toch Planologie... ben maar blij dat je Interactief Omgevingsbeleid hebt kunnen vervangen met waarschijnlijk iets veel leukers!!
    Veel succes deze week!
    Nähdään

    Miriam

  • 01 September 2008 - 17:22

    Ina En Veronique:

    Haha:D! Je hebt ons wel laten lachen zeg! Wat n drama, voor 1 stomme wesp! We kunnen het ook helemaal voorstellen, want we weten wel hoe apathisch jij bent voor een wesp!:P Maarja het is wel een dag vullend programma zo haha! Wel mooi dat jullie een goedkoper cafe hebben kunnen vinden! Nog veel plezier!

    Groetjes van ons Allemaal!

  • 01 September 2008 - 19:20

    Annelies:

    Hoi hoi!

    Wat leuk om je verhalen zo te lezen :) Je hebt wel al een hoop meegemaakt joh!! Maar het klinkt allemaal erg gezellig! Mooi dat je een groepje mensen hebt gevonden :)
    Leuk die Finse taal cursus! Stoer als je t straks echt een beetje kan spreken en verstaan! :)
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!! en succes met de stofzuiger :P

    Liefs, Annelies

  • 02 September 2008 - 09:22

    Je Broertje:

    heeee anne hier eve berichtje vanuit avans kan hier lekker berichtjes sturen tijdens de les niemand die moeilijk doet. Alles goed daaro? hier nu wel hoor groetjes thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 77062

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: