Tentamencijfers en Tampere - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Tentamencijfers en Tampere - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Tentamencijfers en Tampere

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 December 2008 | Finland, Helsinki

Hoi hoi!

Afgelopen week was mijn laatste 'studieweek', dus ondanks weinig motivatie heb ik toch nog maar geprobeerd om zoveel mogelijk te studeren voor mijn tentamen van vrijdag.
Dinsdag ben ik tussen het studeren door nog naar het zooölogisch museum geweest en dat was wel mooi om een keer gezien te hebben.
Donderdag was mijn laatste college Fins en we zouden de tentamencijfers terugkrijgen. Ik had een 5 voor mijn tentamen en dat is het hoogste cijfer dat je hier in Finland kan krijgen! Maar 3 foutjes :D Toen ik thuiskwam stond ook (eindelijk) mijn cijfer voor mijn essay van 2 maanden geleden op internet: ook een 5 :D Was een succesvolle dag donderdag :P 's Avonds hadden we afgesproken om met ons 4en te koken want het zou de laatste avond zijn dat we allemaal thuis zouden zijn in ons appartement. We (lees Marieke) hadden lasagne gemaakt en het was heel erg lekker, beetje te veel gegeten haha.

Vrijdag was dan mijn tentamen en tja.. het was niet heel moeilijk, ook niet makkelijk.. Ik weet het niet we zien ;) Dat was het begin van mijn 6 weken lange vakantie :D Nouja dat is ook niet helemaal waar, ben meteen daarna boeken gaan zoeken in de bieb voor mijn bachelorscriptie die ik komende week nog mag gaan kopiëren..
Ook wilde ik eens kijken hoe ver ik kwam met het inpakken van mijn bagage; echt een ramp dus. Ik heb denk ik twee keer zoveel als toen ik hier aankwam.. Dat wordt flink bijbetalen aan pakketten en extra kilo's :(

Gisteren zijn we naar Tampere geweest, we zouden eerst met z'n vieren gegaan, maar de helft haakte af zodat alleen ik en Lena overbleven. Tampere is, na Helsinki, één van de grootste steden in Finland, zo'n 160 km ten noordwesten van Helsinki. Het was jammer dat het weer niet zo meezat; het was echt donker de hele dag, maar gelukkig regende het niet en was het ook niet zo koud als Turku. Eerst zijn we naar een klein Lenin-museum geweest en daarna na het Muumi-museum. De muumi's zijn Finse tekenfilm/stripfiguren die over bijna de hele wereld heel bekend zijn, behalve in Nederland volgens mij haha. Voordat ik naar Finland kwam had ik er nog nooit van gehoord. Ook zijn we in wat kerken en op het kerstmarktje geweest. Ook kwamen we op een plaats uit waar kleine Finse houten huisjes stonden waar winkeltjes met handgemaakt spullen in waren gevestigd. Ook was daar iemand pannenkoeken aan het bakken, die je dan in de wigwam er naast kon opeten; dat was erg leuk :) Rond 6 uur namen we de trein weer terug zodat ik rond kwart over 8 weer thuis was.

Zometeen gaan we nog even naar de kerstmarkt hier in Helsinki en vanavond is er een afscheidsfeestje, want Hilary en Keeva vertrekken morgen weer terug naar Ierland..
Woensdag heb ik iedereen uitgenodigd om bij mij te komen eten, omdat dat de laatste avond is dat ik en een aantal anderen hier in Helsinki zijn. Woensdag om half 11 's avonds vertrekken we namelijk met de nachttrein naar Rovaniemi, Lapland; de 'hoofdstad van Fins Lapland én de woonplaats van dé Kerstman ;). Daar komen we dan de volgende ochtend rond 11 uur aan en blijven daar tot zondagavond. Als het goed is is in ons hostel internet dus misschien dat ik nog een verhaaltje kan schrijven daar ;)
Maandagochtend vroeg arriveren we dan weer in Helsinki en een paar uur later vlieg ik terug naar Düsseldorf...:( :)

Ik heb nog een paar nieuwe foto's toegevoegd: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki3#

Doeii!
Groetjes Anne

  • 14 December 2008 - 14:48

    Olga:

    hoi anne
    bedankt voor je leuke kerstkaart, het gaat nu al opschieten voor jou, nog even en je bent al weer thuis.
    We wensen je nog veel plezier en een goede reis terug. Tot ziens.
    Groetjes Wim en Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 77048

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: