Hullut Päivät! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Hullut Päivät! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Hullut Päivät!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Oktober 2008 | Finland, Helsinki

Moi!

Deze week stond Helsinki in het teken van de Hullut Päivät van Stockmann; letterlijk vertaald de crazy/gekke dagen en dus te vergelijken met de doldwaze dagen van de Bijenkorf haha. Iedere dag andere aanbiedingen bij het grootste warenhuis van Helsinki. Bijna iedereen in de stad loopt met gele tassen vol aankopen. Het lijkt wel hét evenement van het jaar te zijn zeg...

Maargoed mijn week..Zondag had ik nog wel wat gelezen, maar eigenlijk te weinig. Maarja ik kon natuurlijk niet de bodycourse missen ;) Ik ging weer samen met Marieke en deze keer was het zoniet nog moeilijker dan de vorige keer. Echt vreselijk al die pasjes en pirouetjes pff ik stond echt voor gek haha. En iedereen was er zo goed in, behalve ik... De opdruk- en buikspieroefeningen van daarna voelde ik 4 dagen erna nog steeds haha..

Maandag moest ik toen echt heel hard aan de studie want het boek moest 's avonds terug. Ik heb dus de heel dag gelezen en ik was op tijd klaar om nog voor het avondeten het boek terug naar de bieb te brengen ;)

Dinsdag weer Finse les, pff wat gaat ze snel door de stof heen zeg, kan het echt niet bijhouden.. Na het college geluncht op de uni en daarna ging ik met Grace naar de Stockmann om het reclameboek te halen met alle aanbiedingen voor de Hullut Päivät die de volgende dag van start zou gaan. Daarna ging ik maar eens op zoek naar het hotel van pap en mam want die komen aankomende dinsdag al! Gelukkig was het hotel vrij makkelijk te vinden. Ik ging terug met de tram naar de uni om te gaan sporten, deze keer gewoon maar eens simpele fitness haha.

Woensdagochtend alweer het éénnalaatste college over de Swedish-speaking Finns. 's Avonds ben ik met Hilary, Annelies, Keeva, Elena en Lena nog wat gaan drinken in de stad wat erg gezellig was.
Na de Finse les op donderdag gingen we lunchen in het unicafé. Op donderdag is er altijd erwtensoep, dat hier ook een specialiteit schijnt te zijn. Samen met de erwtenwoep krijg je pannekoek en die is erg lekker. Ik nam die combinatie maar vond de erwtensoep precies hetzelfde als in Nederland en dus niet zo lekker. Gelukkig kan je altijd net zoveel rijst, aardappelen, salades en brood pakken als je maar wilt :D. Na het eten weer gefitnesst. 's Middags was de verjaardag van Inge, een Deens meisje in de flat tegenover die van ons. Dat was erg gezellig en ze had heel veel lekkers gebakken dus het was maar goed dat ik van te voren nog gesport had. Twee Finse meisjes daar hadden 1 of 2 Nederlands geleerd haha en van 1 van de meisjes woont haar vriend in Breda: hoe klein is de wereld haha. Toen we naar huis gingen werd er dan ook houdoe tegen mij gezegd haha dat was voor het eerst hier in Finland denk ik en dat nog wel door een Finse.

Vanmiddag ben ik de stad in geweest met Lena. Eerst zijn we gaan kijken bij de Stockmann, maar werkelijk waar die winkel is zo ontzettend groot maar het leek echt wel of heel Helsinki er aanwezig was zo druk was het. We hebben wat rondgekeken maar uiteindelijk toch maar niks gekocht. Daarna zijn we nog even naar de markt geweest om wat ansichtkaarten te kopen. Ook moest ik nog groente hebben dus ik ging naar zo'n kraampje en tussen de broccoli en de bloemkool vond ik een hele interessante groente dus die wilde ik wel eens proberen haha.
Daarna gingen we naar de Hessburger (de Finse versie van McDonalds) om een dropijsje te eten want Lena zei dat zei dat ik die echt eens moest proeven. Het was een soort mcflurry met knapperige dropstukjes en erg lekker, zouden ze in ons dropland ook eens moeten introduceren. Toen ik weer thuis was ging ik mijn groente koken en het smaakte hetzelfde als bloemkool, maar ik weet nog steeds niet hoe het heet. Ik heb het op de foto staan dus misschien kan iemand mij vertellen wat de naam is?

Dit weekend ga ik nog maar even hard studeren want ik wil zoveel mogelijk af hebben als papa, mama, Thomas en Sylvia dinsdag komen :D

Een paar nieuwe foto's heb ik toegevoegd op http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#

Groetjes Anne


  • 10 Oktober 2008 - 20:01

    Penny:

    Hey Anne,

    Jeetje jij bent ook flink aan de sport, niet te gespierd en betere conditie dan mij he ;) Hmm een dropijsje. Dat lijkt me ook wel wat...
    Ik wil je heeel erg veel plezier wensen met je ouders volgende week!!

    XXXjes
    Penny

  • 11 Oktober 2008 - 12:17

    Wim En Carolien:

    Hoi Anne,
    Zo te lezen vermaak je je prima. Leuk dat je zoveel nieuwe contacten hebt gemaakt.

    De tijd vliegt waarschijnlijk voor jou ook voorbij.Je bent nu al aardig wat weekjes weg. Volgende week fijn bezoek uit de hertesprong! Veel plezier met papa en mama en de rest.

    tot de volgemnde berichten
    De blommekes

  • 15 Oktober 2008 - 19:03

    Eline:

    Hey Anne,

    Eindelijk weer een berichtje van mij... hahaha... idd wat ben jij aan het sporten zeg... dat ben ik helemaal niet van je gewend...HAHAHAH ;)Dat betekent dat je straks ook in Nijmegen mee gaat fitnessen :P??? Echt leuk weer helemaal bij gelezen te zijn... en als ik alles zo lees dan begrijp ik idd heel goed dat je lekker daar blijft in de vakantie!!! Groot gelijk heb je!!! Heel veel plezier van de week met paps & mams en de rest!!!

    Liefs, Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 77071

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: