Laatste dagen.. - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Laatste dagen.. - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Laatste dagen..

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Februari 2011 | Nederland, ettenleur

Hoi hoi

Inmiddels weer terug in het koude Nederland zal ik jullie nog even bijpraten over de laatste dagen in Ghana.

Maandagavond heb ik afscheid genomen van iedereen in het internetcafe en dat was toch wel moeilijk..
Dinsdagochtend om half 7 werden we opgehaald door de taxi want om 7 uur moesten we 'inchecken' voor de bus die natuurlijk weer niet op de afgesproken tijd, 8 uur, vertrok. Er zaten ook nog mensen te wachten op de bus naar Kumasi die om 7 uur zou vertrekken. En wij ook maar wachten.. Uiteindelijk kwam er om 9 uur een bus en er werd gezegd dat de mensen naar Kumasi en naar Cape Coast/Takoradi allemaal in deze bus moesten. Ik dacht dat het nooit ging passen, maar wonder boven wonder paste het precies.. de mensen dan, de bagage was veel te veel. Werkelijk het hele gangpad stond vol bagage dus om de bus in en uit te kunnen tijdens de stops moest je nogal wat halsbrekende toeren uithalen. Om half 10 vertrok de bus dan uiteindelijk. In Kumasi verliet ongeveer de helft van de mensen de bus waarna we verder konden richting Cape Coast. Rond 8 uur kwamen we daar aan, toch nog eerder dan ik verwacht had. Uiteindelijk waren we om 9 uur in het hotel, waar we nog een fruitsalade kregen als avondeten. De dagen er na hebben we heerlijk aan het strand gelegen en in de zee gezwommen. Donderdagochtend zijn we naar Cape Coast gegaan, maar het was zo warm dat we het niet lang uit hielden en liever teruggingen naar het hotel.
Zaterdagochtend gingen we rond 9 uur naar het busstation om de bus naar Accra te nemen. Kaartjes konden niet van te voren worden gekocht, maar als we een uur voor de vertrektijd (11 uur) aanwezig zouden zijn zouden we zeker plaats hebben. Om half 10 waren we op het station, maar de bus moest uit Takoradi komen en had natuurlijk vertraging. Uiteindelijk vertrok om half 1 de bus. Na een uur ging de airco kapot dus toen we uiteindelijk om kwart over 3 in Accra aankwamen was ik echt gekookt en vond ik deze 3 uur zwaarder dan de hele reis van en naar Tamale, maargoed..
Zondag zijn we op bezoek gegaan bij Muftawu's vader en stiefmoeder die lekker hadden gekookt voor ons. Aan het eind van de middag zijn we teruggegaan naar het hotel. Hilary kwam ook en met zijn drieen zijn we nog voor de laatste keer wat gaan eten. Rond half 9 zijn we richting het vliegveld gegaan. Eerst in de rij voor de koffercheck. Toen ik eindelijk aan de beurt was vroeg die vrouw wat er allemaal in mijn koffer zat, ja pff wat een stomme vraag. Dus ik zei kleren en vuil ondergoed :P Moest ik m openmaken, achja uiteindelijk was alles goed en konden we richting de incheckbalie. Toen ik eindelijk aan de beurt was zei die mevrouw dat ik meteen naar de gate moest terwijl het nog meer dan 2 uur zou duren voordat het vliegtuig zou vertrekken. Dat was dus even slikken want dat betekende dat we al afscheid moesten nemen. Maar misschien was het maar beter zo. Dikke tranen natuurlijk :( Na alle checks, controles en wachten mochten we uiteindelijk om half 12 boarden en om 12 uur (1 uur nl tijd) stegen we op.
Na 4 uur landde ik op Tripoli en het was behoorlijk fris daar, 12 graden. In de rij in de wachtruimte stond de vlucht naar Amsterdam niet op het bord en toen een medewerker vroeg waar ik heen ging keek hij me heel vreemd aan toen ik Amsterdam zei. Ik vroeg waarom de vlucht niet op het bord stond, maar hij gaf geen antwoord en zei dat ik maar even moest gaan zitten. Ik dus helemaal in de stress, maar uiteindelijk verscheen de vlucht een kwartier later op het bord en om half 8 Nederlandse steeg het vliegtuig weer op. Het was rustig in het vliegtuig dus ik kon lekker languit liggen en een beetje slapen. Precies zoals gepland kwamen we om 11 uur aan op Schiphol en ook mijn bagage kwam al snel zodat ik om 11.20 al buiten stond waar Suzanne en Penny ook net waren aangekomen om me op te halen. Nog even wat gedronken en buiten naar de vliegtuigen gekeken voordat we de trein terug naar Etten-Leur namen. Het is hier wel fris, maar toch wel lekker vind ik ;) Het is de laatste dagen zo benauwd geweest, waardoor die frisse lucht toch lekker aanvoelt :P
En tja nu weer terug in Nederland na weer een superleuke tijd in Ghan. En nu (helaas :P )weer hard studeren..

Doeiii!
Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 77031

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: