Update - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Update

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Januari 2011 | Ghana, Tamale

Hoi hoi!
Hier even een update vanuit Ghana! Het koken op gas liet toch iets langer op zich wachten dan gepland. Maandag was de gasfles wel gevuld, maar was de regulator kwijt die erop aangesloten wordt, dus helaas.. Dinsdag dus een regulator gaan halen, maar die kregen we er niet goed op aangesloten en hij lekte een klein beetje, wat natuurlijk vrij gevaarlijk is. Maar uiteindelijk gisteren heb ik spaghetti kunnen koken :D
Zaterdagavond zijn we naar een film geweest die werd vertoond in een hotel in de stad. Het ging over de chief conflicten die hier nog steeds in de regio zijn, en dat was interessant. Ook interessant was dat ze hem 3x vertoonden omdat er zoveel belangstelling was, dat zou je in Nederland echt niet zien dat er zoveel mensen (vooral jongeren) naar zo'n serieuze film gaan.
Zondag zijn we naar een pass-out party van John (de kapper en een vriend van Muftawu)geweest. Hij studeerde, samen met zo'n 15 andere kapsters af. Ik was uiteraard de enige blanke en ze wilden dat ik op het podium kwam zitten.. pff ik bleef maar helemaal achteraan zitten want ik kreeg zowat meer aandacht dan de studenten zelf haha.
Dinsdag zijn we naar Nyankpala geweest, een dorpje buiten Tamale waar Gago, een vriend van Muftawu woont. Dat was erg leuk, maar ook daar was ik een lopende attractie haha. Er is daar ook een universiteit voor ontwikkelingsstudies en we hebben een rondje over de campus gelopen; erg leuk om te zien!
Woensdagmiddag zou Real Tamale United (voetbal) spelen tegen een team uit Kumasi, dus Muftawu en ik naar het stadion. Daar aangekomen was het erg rustig, bleek dat ze de wedstrijd 3 uur verschoven hadden naar 6 uur. Dus konden we weer terug naar de stad om een paar uur later weer terug naar het stadion te gaan. Voor wel 2 euro mochten we het stadion in. RTU kwam eerst met 1-0 achter, maar na een penalty en een goal wonnen ze toch met 2-1. Gelukkig maar want anders waren er veel boze supporters geweest denk ik ;)
Gisteren heb ik nog de hele ochtend in het ziekenhuis doorgebracht omdat ik blaasontsteking dacht te hebben. Pff wat een ellende zeg en dan was het nog een privekliniek. Maar wat als je echt ziek bent zeg.. ik wil er niet aan denken. Eerst ruim een uur wachten voordat je bij de dokter bent. Dan begint hij te lachen omdat ik al denk te weten wat ik heb. Vervolgens duurt het 3 kwartier voordat mijn urine gecheckt is en na nog een kwartier komt de dokter inderdaad met de uitslag die ik had voorspeld.. Nu een berg medicijnen gekregen, 4 (mega :O) pillen in de ochtend, 2 in de middag, 1 een uur voor het eten en dan nog 4 in de avond.. wat een hel.. maarja ik vertrouw er maar op dat het goedkomt ;)
Na het ziekenhuisbezoek zijn we naar het zwembad geweest met Faruk, Gago, Muftawu, Zaidan en ik. Was echt supergrappig want niemand kon echt zwemmen behalve ik :P En iedereen stond te bibberen van de kou terwijl ik het nog steeds warm had haha.
Nu net terug van de stad waar we ongeveer een uur hebben moeten wachten op 2 sneetjes brood en 2 gebakken eieren.. pfff ghana time zullen we maar zeggen.
Gisteren heb ik spaghetti voor Faruk en Muftawu gekookt en nu gaan zij vanavond voor mij koken.. ik ben benieuwd ;)
Foto's staan weer op facebook!
Groetjes!!

  • 15 Januari 2011 - 16:05

    José En Rien:

    Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan.....geniet ervan!!!!!
    De tijd zal wel snel gaan.
    Hopen dat de blaasontsteking snel over is.Hebben Faruk en Muftawu lekker gekookt?
    Het blijft altijd leuk om jouw ervaringen te lezen.
    Liefs,José en Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 77058

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: