Vakantie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Oktober 2008 | Finland, Helsinki

Hoi!

Afgelopen week had ik een week vakantie. Het was alleen een beetje een saaie vakantie want de meeste mensen waren of naar huis, of naar Rusland of ergens anders in Europa.. En ik was van plan om mijn essay te schrijven..

Vrijdag zou Marieke gaan koken omdat er een vriend uit Nederland op bezoek was en ze had nog een Belgische vriend, Pieter, die ook hier studeert uitgenodigd en dan Inga en ik. Ze ging iets maken met stoofvlees wat 's ochtends al vroeg klaargemaakt moest worden want het moest een tijdje in bier moest sudderen. Ik was in de keuken even iets met de hand aan het wassen en Marieke ging even het vuil wegbrengen. Maar toen ze weg was keek ik eens in die pan en er kwam toch wel heel veel rook uit, maargoed ik dacht dat het misschien iets typisch Belgisch was. Het werd wel steeds erger en op een gegeven moment keek ik om me heen en ik zag bijna niks meer zoveel rook was er echt niet normaal. Toen heb ik de pan maar even van het vuur gehaald. Een minuut later komt Marieke binnen gestormd want ze rook het dus al beneden dat het niet zo goed ging. Het stonk verschrikkelijk en de onderste centimeter van het vlees was helemaal aan de pan vastgebrand: helemaal zwart.. Het bovenste niet aangebrande deel hebben we nog in een andere pan gedaan en we hebben er 's avonds nog een beetje van gegeten. Het smaakte, zoals Pieter dat zo mooi verwoorde, naar barbecue haha. De andere helft hebben we maar weggegooid. Gelukkig hadden we ook nog frietjes, salade, appelmoes en ijs. Na een half uur schrobben was de pan weer schoon haha. Dat was eigenlijk wel het enige wat ik heb meegemaakt vorige week ;)

Zaterdag waren Lena en Annelies terug uit Rusland en zijn we gaan lunchen in de stad.

Gisteravond gingen we bij Annelies een Finse film kijken die ik van Marieke had geleend. Uit de beschrijving op de achterkant kon ik nog net opmaken dat de film wel 8 prijzen had gewonnen. Wij zagen dit er niet aan af, maar het was in ieder geval wel gezellig! :) Ook mijn zelf gemaakte Finse kerststerren waren erg lekker ook al was het geen kerst :P

Vandaag heb ik dan weer mijn eerste college van het 2e blok gehad, maar het was nog niks nieuws: gewoon weer Finse les. Nog maar 5 weken dan zijn de eindtentamens al :O Ik ben ook al over de helft van mijn tijd hier, het gaat echt zo ontzettend snel allemaal!

Zaterdag zijn we van plan om naar Lahti te gaan, een plaatsje 100 kilometer noordelijker. Het plaatsje is niet zo bijzonder maar er is daar een skispringschans die vrij bekend is. Er worden veel wedstrijden gehouden. Als het goed is kun je tot bovenop die schans komen om een kijkje te nemen en misschien ook een keertje te proberen? wie weet? :P

Maandag is de bijeenkomst voor de St. Petersburgtrip! Dat is ook al over 2 weken!

En nieuwe foto's staan weer op: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki2# (en dit is het album dat al vol is: http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#)

Groetjes Anne

  • 31 Oktober 2008 - 09:49

    Miriam Huisman:

    Hey!

    Zodra je terug bent mag je een keer fins voor mij gaan koken! Want volgens mij weet je straks heel veel van de finse keuken (of de belgische, russische of ander omringend land) Die kerststerren zien er lekker uit... misschien ook te maken voor na kerst ;-)?

    Geniet nog lekker van je tijd daar!

    Kussies,
    Miriam

  • 31 Oktober 2008 - 19:48

    Huisgenootje:

    kon je nu echt niets positiefs schrijven over mijn kookkunsten :-p? Straks denkt iedereen dat ik helemaal niet kan koken :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 77106

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: