Sneijder de spider - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Sneijder de spider - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Sneijder de spider

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Juni 2010 | Ghana, Tamale

Hoi hoi!

Sinds een aantal weken hebben we een grote, dikke, snelle (tenminste dat vind ik) spin in de keuken. Eerst was ik er heel bang van, vooral omdat hij bijna alleen komt als wij met zijn tweeën thuis zijn, hij is denk ik een beetje bang voor mannen. Nou kregen we de tip om hem een naam te geven en dan is het inderdaad veel minder eng, dus vanaf nu heet hij Sneijder de spider haha.
Zaterdagavond half 7 was het dan zover; de wedstrijd tegen Amerika. We wilden eigenlijk weer in de bar gaan kijken maar ze hadden een tv in het internetcafé gezet dus zijn we daar maar gebleven. Na 7 minuten spelen scoorde Ghana dan eindelijk het eerste ‘echte’ doelpunt van het WK! Ze werden helemaal gek joh, echt prachtig om te zien! Maarja het was nog maar erg vroeg in de wedstrijd natuurlijk. In de rust hebben we even snel wat te drinken gehaald bij een winkeltje verderop, want het mag dan wel een internetcafé eten maar iets te drinken is er niet :P De tweede helft was erg spannend, vooral toen Amerika scoorde.. en dan nog verlenging waarin Ghana gelukkig al heel snel scoorde. Maar wat bleef het spannend tot de laatste minuut! Maar na het laatste fluitsignaal barstte het feest los; overal toeterende auto’s, rennende kinderen, vlaggen en vuvuzela’s! Natuurlijk gingen wij op weg naar de stad want daar zou het groot feest zijn! Wij wachten op een taxi, maar die kwamen maar niet of waren vol.. We begonnen maar met lopen en toen we eenmaal halverwege waren, besloten we maar om gewoon tot de stad door te lopen. In totaal hebben we er denk ik zo’n 3 kwartier over gedaan, maar het was prachtig om te zien hoe iedereen op straat de overwinning vierde. Mensen half uit taxi’s hangend en achter op pickups en vooral veel herrie makend. Achteraf hoorden we dat er een aantal mensen zijn overleden door al dat gevaarlijke gefeestvier. In de stad zijn we naar het dakterras van Giddipass gegaan om de hele menigte te kunnen overzien; echt fantastisch om te zien! Wij vragen ons af wat er gaat gebeuren als ze nog een ronde verder komen. Daarna zijn we naar Sparkles gegaan, maar daar was bijna niemand meer. Toch maar even een drankje gedaan want daar kun je ten minste fatsoenlijk naar de wc :P En toen natuurlijk weer op weg naar de Royal Nite club ;) Eerst even buiten tegenover de club wat gedronken en daar kwamen we nog wat bekenden tegen dus daar zijn we mee naar de club gegaan waar het natuurlijk groot feest was. Het was erg gezellig maar rond kwart over 3 besloten we toch maar eens richting huis te gaan; met zijn 3en weer op de scooter terug naar het internetcafé. Het was echt een mooie avond en hopelijk volgt vrijdag een herhaling natuurlijk!
De zondag is dan een beetje zwaar, maar met een beetje bankhangen en tv kijken kwamen we een heel eind ;)
Maandagmiddag zijn we richting de stad gegaan om Nederland-Slowakije te kijken bij Sparkles. Doordat ze een beetje laat waren met het ophangen van het scherm en het aansluiten van de beamer moesten we zelf met nog een stuk of 10 Nederlanders het volkslied zingen. Gelukkig won Nederland de wedstrijd, maar het zijn nog steeds niet echt leuke wedstrijden om naar te kijken.. maargoed.. Nu wordt vrijdag wel een hele zware dag voor ons; eerst Nederland-Brazilië en ’s avonds Ghana-Uruguay. We twijfelen nog een beetje waar we het gaan kijken, want we hoorden dat de Ghanezen vrij boos kunnen worden als ze verliezen en dat het meubilair van Sparkles het niet altijd overleefd als ze verliezen.. Maar we gaan er natuurlijk van uit dat ze winnen ;). Na de wedstrijd hebben we nog wat gedronken en daarna zijn we nog even op zoek gegaan naar een cd van Westlife, want degene die we hier in huis hebben is kapot en doet het maar voor de helft. Voor 2 euro 50 hadden we 2 8-in-1 cd’s ;) Dus die hebben we ’s avonds gezellig geluisterd haha.
Dinsdag was het toch echt weer eens tijd voor interviews want de tijd begint nu snel op te raken. We zouden het deze keer eens zelf gaan proberen zonder tolk. Maar we belandden toch weer eerst bij Sparkles haha. Daar raakten we aan de praat met Norgy, een jonge taxichauffeur die we een paar dagen eerder hadden geïnterviewd en hij wilde ons wel verder in contact brengen met andere mensen zodat we onze interviews konden doen; ideaal. Dus hebben we die middag en avond samen met hem nog wat interviews gedaan. En we hebben meteen een afspraak gemaakt dat hij ons volgende week zaterdag naar de Kintampo watervallen brengt, die schijnen echt heel mooi te zijn en dat wordt dan onze afsluiting hier want dat is een paar dagen voordat Tessa Tamale gaat verlaten.

Foto’s van o.a. zaterdagavond staan op: http://picasaweb.google.com/113306819244800693093/SneijderDeSpider

Groetjes Anne

• 02 Juli 2010 - 18:21

Annelies:

Oe het wordt nog spannend, straks wordt t Nederland-Ghana. Dat zou leuk zijn ;)
    Ben benieuwd vanavond!

Succes nog met de laatste intervieuws!
    Liefs

• 04 Juli 2010 - 10:51

Agnes En Bart Pluer:

gaaf zeg, die sneyder, zou 'm alleen niet te dicht in m'n buurt willen hebben. Je zult in Nederland nu niet meer bang zijn voor die innie minie spinnetjes van hier.
    Het lijkt wel een grote vakantie.
    Intussen weten we dat Ghana verloren heeft, dat is misschien maar goed ook anders hadden er nog meer ongevallen gebeurd.
    Over een paar weken komen je ouders, hebben we begrepen.
    Wij wensen jullie samen daar nog een fantatische vakantie en tot ziens in Nederland.

Hartelijke groeten van Bart en Agnes vanuit tropisch Nederland