Weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Augustus 2008 | Finland, Helsinki

Moi!

Nee dat is geen typfout, dat is hoi op zijn Fins ;) heb ik vandaag geleerd.

Gisteren hadden we introductie van de faculteit Social sciences. Dit is qua exchange students de grootste faculteit, dus er waren nogal wat mensen. Er was ook nog een Nederlands meisje uit Utrecht. De introductie duurde nog geen uur en was ook niet zo heel interessant. 's Middags kregen we een soort rondleiding van onze tutor Johanna door de gebouwen waar we de komende tijd college hebben. Daarna hadden we een computercursus omdat het systeem om in te schrijven voor de cursussen vrij ingewikkeld is.

's Avonds om 9 uur begon de welcome party voor alle buitenlandse studenten. We moesten er op tijd zijn want er was gratis eten ;P allemaal Finse specialiteiten, zoals kaassoorten, brood, koekjes, druiven, zalm, snoepjes enz. Niet alles was even lekker, maar de zalm smaakte zeker goed. We waren met ons tutorgroepje en het was erg gezellig. Jammer dat de muziek zo eentonig was net zoals in Nederland. Om 1 uur ging ik samen met 2 huisgenootjes terug naar huis want dat was een van de laatste bussen.

Vanmorgen moesten we weer om 10 uur in de stad staan, dat was best moeilijk om vroeg uit bed te komen :P Vandaar dat ik de trein gemist had, maar ze gaan hier om de 10 minuten dus zo erg was dat nou ook weer niet. Vandaag liet Johanna wat belangrijke plaatsen in de stad zien zoals de dokter, het postkantoor en wat winkels. Om 1 uur mochten we doen wat we wilden. Ik ging met een paar een ticket halen voor een sportkaart. We hadden nummers vanaf A20 en nummer K65 was aan de beurt. Per letter waren er 100 nummers en ze gingen het hele alfabet af, dus ja nogmaals een rij. Maar nu konden we gelukkig tussendoor iets anders gaan doen. We vroegen aan iemand hoe lang zij al stond te wachten; 2,5 uur, maar ze was dan wel bijna aan de beurt. We wisten dus dat we minstens 2,5 uur iets anders konden gaan doen. Eerst gingen we lunchen en daarna ben ik met Elena en Annelies de stad in gegaan. We zijn eerst naar de kathedraal Tuomiokirkko gegaan: het symbool van Helsinki. Hij ligt vlak naast de universiteit dus ik had hem al gezien maar ik was er nog niet binnen geweest. Maar daarbinnen viel het echt flink tegen: erg kaal en saai. Daarna zijn we naar de haven en de markt daar geweest. Daarna hebben we nog wat door de stad gelopen; ik vind het echt een leuke stad met zo veel grote winkelcentra. Toen waren we ongeveer wel 2,5 uur verder, dus wij terug voor die sportkaart. Waren ze bij A27, dus we waren 5 minuten te laat.. dus wij balen.. Maar ja we zijn toch maar naar huis gegaan. Zondag de laatste kans voor een goedkope sportkaart want vanaf maandag zijn de kaarten een stuk duurder.

Morgen ga ik met mijn huisgenootjes en een paar van mijn tutorgroepje naar de IKEA. Er rijden gratis bussen heen want het is een stuk buiten de stad. Kan ik eindelijk een beter hoofdkussen kopen want die hier in mijn kamer lag is keihard...

Ik heb nieuwe foto's geplaatst op http://anne8488.hyves.nl/album/30847521/Helsinki/2cto/
Willen jullie het aangeven als ze niet te zien zijn want ik weet het niet zeker.

Groetjes Anne

  • 30 Augustus 2008 - 09:12

    Peter:

    Moi, ik heb je foto's eens bekeken en al een aardige indruk van je nieuwe 'homeland'. Op de foto's was wel een zak chips te zien, wat ik gisteren tijdens de videotour niet kon zien!! Het zijn heel enhtousiaste, journalistieke verslagen van je avonturen die ik vanaf nu met verwachting tegemoet zal zien.
    Bye Anne (ik weet immers nog niet wat dát in Fins is....)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 77060

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: