Ghana - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Ghana - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Ghana

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Maart 2010 | Nederland, Nijmegen

Hoi!

Ik heb mijn vliegticket geboekt! 17 mei vertrek ik voor 3 maanden naar het West-Afrikaanse Ghana! De eerste 9 weken zal ik verblijven in Tamale, een stad in het noorden van het land. Eind juli zal ik samen met mijn ouders 3 weken door het land reizen.

Ik zal even uitleggen wat ik daar ga doen. Voor mijn afstudeerscriptie is het de bedoeling dat ik voor een organisatie een onderzoek uitvoer. Via het Inter Cultural Learning Institute (ICLI) ben ik terecht gekomen bij de Dagomba Youth Association (DAYA). Dit is een (vrij nieuwe) vereniging van Ghanezen die vanuit Noord-Ghana (regio Dagbon)naar Nederland zijn geëmigreerd.
Deze organisatie wil graag bijdragen aan structurele ontwikkeling in hun herkomstgebied. Nu is het vaak zo dat migranten geld naar hun familie sturen waardoor de levensstandaard van alleen die familie iets verhoogt. De bedoeling van structurele ontwikkeling is dat er projecten worden opgezet met het geld van de migranten, waar iedereen in de gemeenschap van kan profiteren. Je kunt het vergelijken met: of je geeft een hongerig iemand een vis om te eten; dan heeft hij even iets te eten. Óf je leert hem vissen waardoor hij zelf vis kan vangen en waar hij dus langer plezier van heeft.
De DAYA vereniging weet niet goed hoe ze dit aan moeten pakken en dit ga ik voor ze onderzoeken.

Ik ga samen met Tessa, een studiegenootje die ook in deze richting onderzoek gaat doen. Naast al het werk hopen we natuurlijk ook leuke uitstapjes te kunnen gaan maken in het land.

Via deze site ga ik jullie weer (voor zover de internetmogelijkheden dat toelaten ;))op de hoogte houden van mijn reis.

Groetjes Anne


  • 01 Maart 2010 - 17:00

    Penny:

    Yo Anne,

    Wat gaaf dat het definitief is! Jammer dat we je nu weer moeten missen ;) En ff opzoeken zit er financieel niet in :s

    XXXjes
    Pen

  • 05 Maart 2010 - 11:31

    Tante Jeanet :

    Hoi Anne.
    Wat geweldig leuk. Ik zou zo met je mee willen.

  • 19 Maart 2010 - 18:04

    Dagmar En Suzanne :

    hey hey

    De datum is er al! Spannend!
    En weet je ook al wanneer je terug gaat komen? ;)

    Veel succes!
    Tot snel

    xxx

  • 09 Mei 2010 - 20:05

    Nathalie:

    Lieve Anne,
    Dat je maar uitkijkt hoor!!
    Tot vrijdag troela.

    Liefs, Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 77064

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: