Studieweek.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Studieweek.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Studieweek..

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Juni 2010 | Ghana, Tamale

Hoi!

Allereerst nogmaals bedankt voor al jullie leuke reacties en mailtjes, dat vind ik echt leuk om te lezen!
Dinsdag hebben we de hele dag met de meiden doorgebracht en ’s avonds zijn we bij Sparkles gaan eten en hebben we afscheid genomen. Zij gingen woensdagochtend al heel vroeg met de bus en zouden dus in een hotel in de stad blijven.
Vanaf woensdag moest ik echt aan de slag voor mijn laatste paper (op mijn scriptie na natuurlijk) dat vrijdag ingeleverd moest zijn. Daar ben ik tot vrijdagmiddag mee bezig geweest dus dat waren eigenlijk vrij saaie dagen. Vanwege al het studeren hadden we echt niks meer in huis om te eten dus boodschappen doen was hard nodig. Wij hadden een boodschappenmandje goed vol (zonder groenten en fruit) en dat is hier echt grote boodschappen doen, de mensen aan de kassa wisten niet wat ze zagen. Het afrekenen bij de kassa werkt trouwens heel apart; eerst scannen ze alles en dan doen ze alles weer terug in het mandje en dan reken je het af. Daarna ga je met je mandje en je bonnetje naar de volgende balie en daar wordt alles nog een keer gecontroleerd voordat je het in tasjes kunt doen. Vooral als je veel boodschappen hebt is dat echt niet handig, maar ja het zal wel een reden hebben dat het zo gaat.
Zaterdag was weer voetbaldag natuurlijk! We wilden Nederland-Japan gaan kijken in een bar in de buurt van het internetcafé, maar helaas was die nog gesloten omdat het bij ons nog maar half 12 was toen de wedstrijd begon. Dus hebben we in een klein winkeltje naast het internetcafé gezien hoe Nederland won. Daarna begon dé wedstrijd natuurlijk pas echt: Ghana-Australië. Nu was de bar wel open dus zijn we daar gaan kijken. Echt prachtig om te zien hoe zij nog veel meer meeleven dan in Nederland. Als de bal ook maar in de buurt van het goal komt springen ze allemaal op en wij zaten achterin en zagen dan dus niks meer. De rode kaart en penalty werden al gevierd of het een doelpunt was. Jammer dat ze uiteindelijk toch niet gewonnen hebben, iedereen was erg teleurgesteld vooral omdat ze weten dat ze komende woensdag tegen Duitsland gelijk moeten spelen of winnen om door te kunnen gaan. Na nog wat nagepraat te hebben bij de moks zijn we naar huis gegaan om lekker aardappelen te koken.
’s Avonds hadden we weer eens afgesproken om te gaan stappen. We zouden eerst met meer gaan, maar uiteindelijk bleven we met z’n vieren over; Faruk, Muftawu, Tessa en ik. Eerst zijn we naar de Giddipass gegaan, een bar/restaurant met een dak waar je op kunt en dan een mooi uitzicht hebt over de stad; echt heel gaaf. Daar hebben we wat gedronken en daarna zijn we weer naar dezelfde club als vorige keer gegaan en dat was ook erg gezellig. Rond half 3 besloten we toch maar eens richting huis te gaan. Eerst bracht Faruk Tessa en mij op de motorbike naar het internetcafé waar onze fietsen stonden.
En zondag is dan een beetje zwaar als je niet uit kan slapen vanwege de warmte, dus dan is hangen en slapen op de bank voor de tv wel een goede optie voor vandaag…

Groetjes Anne

• 20 Juni 2010 - 13:15

Papa:

Ja, ook in Ghana kunnen de zondagmorgens zwaar zijn....
    Wie weet wint Ghana toch nog, de Duitsers waren vorige wedstrijd ook niet zo sterk!

• 25 Juni 2010 - 20:53

Wim En Carolien:

Hoi Anne,
    Zo te lezen vermaak je je prima. Geniet er de komende tijd maar van. Succes met je studie. Groetjes Wim en Carolien.

• 25 Juni 2010 - 21:57

Tatiana:

Hey Anne!

Wa een verhale ammal, mar zo te horen redt je het daar prima en vermaak je je wel. En je heb natuurlijk alt nog het voetbal he ;). Blijf schrijven zou ik zegge, vin het coowl om te leze :).

xx Tatiana