Niks bijzonders... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Niks bijzonders... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Niks bijzonders...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Juli 2012 | Ghana, Tamale

Hier een korte update van mij want afgelopen week heb ik eigenlijk weinig bijzonders meegemaakt. Het Ghanese leven gaat gewoon zijn gangetje ;)

Dinsdag was een regenachtige dag, al was het ‘s middags wel droog. De laatste tijd is het hier echt vaak bewolkt en is de zon weinig te zien, dus helaas is er maar weinig kans om bij te bruinen... Als ik straks terugkom (donderdag 26 juli Suzanne ;)), ben ik misschien wel witter dan jullie. In Europa is het zomer, maar hier is het regenseizoen volop begonnen. Al heb ik ondertussen ook meegekregen dat het weer in Nederland ook niet echt veel is... Verder niet veel bijzonders dinsdag, al heb ik ’s avonds wel bloemkool gekookt! Weer eens wat anders en het was erg lekker :)

Woensdag was ook een vrij normale dag op het werk. Na het werk heb ik boodschappen gedaan in de stad en daarna naar het internetcafe gegaan. Muftawu vertelde dat hij, nadat hij mij ’s ochtends had afgezet op het werk, getuige was van het vermoorden van een dief.. okee.. de dief had een scooter gestolen en als dief ben je hier dan vogelvrij. Er waren mensen die hem gepakt en vermoord hebben en Muftawu had foto’s van de dief.. hmm... De politie was erbij gekomen maar die arresteren de moordenaars niet eens want het is de eigen schuld van de dief; zo wordt hier geredeneerd! Heftig!

Donderdag leek weer een saaie dag te worden, maar gelukkig kwamen rond een uur of 11 de 2 nieuwe Nederlandse vrijwilligsters dus dat was erg gezellig :) Omdat er voor mij verder niet veel te doen heb was, heb ik samen met hen de Dagbani taalles gevolgd, erg grappig! Omdat de introductie en taalles iets uitliepen, gingen we pas om rond half 4 op zoek naar lunch. Niet ver van het kantoor heb ik rijst met (nee geen kip deze keer) tilapia vis gegeten. Was lang geleden dat ik dat op had ;) Wel zat alles er nog op en aan: de staart en de kop met ogen die me aanstaarden en de tandjes in de bek kon ik ook zien zitten ;p verder was het wel lekker in ieder geval!

Vrijdagochtend hadden de meiden nog een introductie over Tamale en CID Ghana en ben ik daar ook maar bij gaan zitten, toch nog wat dingetjes geleerd die ik nog niet wist. ’s Middag zouden ze de introductie in de stad krijgen, maar omdat Jemima druk was ben ik ze maar vast rond gaan leiden en hebben we lekker geluncht bij Sparkles. Ook zagen wij vrijdag nog een dief wegrennen uit de supermarkt met de politie erachter aan en daar achter aan een heleboel mensen. We zagen nog net dat de politie de dief letterlijk in zijn kraag greep, maar wat er daarna gebeurde hebben we gelukkig niet gezien want dat zal er vast niet zacht aan toe zijn gegaan...

Zaterdag was ik eigenlijk van plan om te gaan poetsen en kleren te wassen, maar dat is er niet echt van gekomen want van een van de meiden had twee Nederlandse tijdschriften gekregen dus die heb ik lekker zitten lezen haha. ’s Middag zijn we nog even nieuwe kleren voor Muftawu gaan shoppen bij de Zara. Ten minste zo heette die winkel maar het lijkt in nergens op de Zara bij ons hoor ;) Maar ik vond het wel grappig dat het dezelfde naam had ;)

Zondag hoopte ik op goed weer zodat we eindelijk weer eens konden gaan zwemmen. En ja het zowaar vrij goed weer: bewolkt maar de zon scheen ook regelmatig :) Eerst nog wel even mijn klusjes van zaterdag ingehaald: een klein beetje was en ons huisje schoonmaken. ’s Middags vol goede moed naar het Bigiza zwembad vertrokken waar we altijd heen gaan en waar het water er eigenlijk altijd vrij schoon uitziet voor Ghanese begrippen. Maar vandaag dus even niet vanwege de regen van de afgelopen dagen en doordat de zuiveringsinstallatie kapot was... Balen :( Dan maar naar het zwembad bij het pas nieuwe Discovery hotel. We waren daar nog nooit geweest, maar hadden er al zoveel mooie verhalen over gehoord.. Eenmaal daar uitkomen vond ik het eerlijk gezegd erg tegenvallen: het zwembad was erg klein en het kostte ook nog eens 10 cedi per persoon. Dat hadden we er niet voor over en zijn we maar weer teruggegaan naar het eerste zwembad om daar in ieder geval lunch te eten; tonijnsandwich met frietjes :)

Gisteren ben ik alweer begonnen aan mijn laatste volledige werkweek, maar verder niet veel bijzonders... ’s avonds heb ik lekker rijst met pindasaus gekookt, alleen een beetje jammer dat de stroom halverwege uitviel. Maar ja het was ook al weer een week geleden sinds de laatste stroomuitval dus het werd weer eens tijd. Na het eten toch maar naar het internetcafe gegaan want om nou de hele avond stil naast een kaarsje te zitten is ook zowat. Toen we thuiskwamen was de stroom gelukkig terug :)

Nu ben ik weer op het werk en verveel ik me een beetje. Ik moet nog de laatste dingetjes voor mijn eerste versie van het human resource beleidsdocument afwerken en dan is ook hier het werk waar ik voor kwam zo goed als klaar.

Sinds mijn vorige verslag heb ik nog een paar foto’s en filmpjes toegevoegd op http://anneheeren.at-aware.com/#home


Groetjes en tot snel!

  • 10 Juli 2012 - 16:44

    Annelies:

    Niks bijzonders was toch weer leuk om te lezen! Hopelijk lukt het om Muftawu in december weer naar Nederland te laten komen. Misschien gaat t nu makkelijker dan de eerste keer?
    En inderdaad, hier bij ons is het weer ook niet erg goed.. dus veel witter zal je niet terug komen :P
    Geniet nog van jullie laatste weken samen!
    Liefs

  • 11 Juli 2012 - 06:15

    Penny:

    Joehoe,

    Het kan natuurlijk ook niet elke week spectaculair zijn wat je meemaakt hè ;)
    Hoewel een dief vermoorden daar toch aardig voor door kan. Vreemd dat het oké is dat ze daar het heft in eigen hand nemen. Gelukkig is dat hier niet zo...

    Gezellig dat er nu ook een aantal Nederlandse meiden zijn, kan je ook nog eens Nederlands kletsen of ben je stiekem Muftawu ook Nederlands aan het geven ;)

    Nou succes met je laatste werkdagen en alle afronding. Hopelijk heb je ondanks het weinige werk er nog wat van op gestoken. Geniet nog even van jullie laatste dagen samen en doe veel leuke dingen ;)

    Xxx
    Pen

  • 14 Juli 2012 - 10:41

    :

    Hee meid..
    Wat cool om jou reisverslagen nog te lezen. Die dingen die nog zo normaal voor jou zijn, lijken alweer zo lang geleden. Als ik dan zo je verhalen lees, mis ik Tamale nog meer! Jammer dat we elkaar voor het vertrek niet meer hebben kunnen zien.
    Ondanks dat je in die afgelopen maanden zoveel nieuwe dingne hebt meegemaakt blijf je je verbazen over dingen!! Ik heb nooit een dief gezien, maar na jouw verhaal ben ik daar ook wel blij mee!!
    Meid, geniet nog van je leuke tijd in Ghana, ondanks dat het steeds meer regent..

    Heel veel plezier!! xx Liek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Ghana 2012

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Thuiskomst

24 Juli 2012

Afscheid...

16 Juli 2012

Achterin de pick-up

10 Juli 2012

Niks bijzonders...

03 Juli 2012

Kleine wasjes, grote wasjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 77173

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: