Sauna - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Sauna - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Sauna

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 September 2008 | Finland, Helsinki

Moikka!

Donderdagmiddag ben ik gaan sporten met Elena en Pauline. Eerst wilden we een bodypump les volgen, maar die zaten al vol. Dus gingen we naar de fitnesszaal. We hebben anderhalf uur gesport, zo lang heb ik het in Nijmegen nog nooit volgehouden haha.

Donderdagavond is, samen met dinsdagavond, onze sauna-avond in ons appartementengebouw. Ja we hebben gewoon een sauna in ons gebouw ;) want dat kan hier natuurlijk niet ontbreken. Echt ieder Fins gezin heeft een sauna dus vandaar dat er ook een is in onze oude flat. Marieke en ik gingen erheen in onze bikini :P niet echt Fins maarja.. Er was verder niemand, maar goed ook want zo groot is die sauna niet. Ik vond het wel een beetje erg warm, dus ging ik tussendoor steeds onder de koude douche haha. Maar het was zeker voor herhaling vatbaar!

Gisteren gingen we lunchen met onze tutorgroep want daarna zou er een freshman-iets zijn, maar ik wist echt niet wat ik me daarbij moest voorstellen. We moesten allemaal op een rij gaan staan en werden ingedeeld in groepen. Alles was in het Fins en ik vond dat echt stom, maar na een tijdje kreeg ik door waarom dat was: het was voor alle nieuwe studenten van onze faculteit dus ook de Finse eerstejaars. Ik kwam in een groepje met 1 meisje uit mijn tutorgroep, Keeva uit Ierland, 1 Franse jongen en 2 Chinezen. Verder waren er een stuk of 8 Finnen. Nog steeds snapte ik echt niet wat de bedoeling was..
Na wat uitleg begreep ik dat iedere groep een land vertegenwoordigde en wij waren Venezuela. We moesten spullen kopen om eruit te zien als Venezuelanen (of zoiets :P). Ook moesten we een hoop drank komen om de jury's te beïnvloeden bij de komende opdrachten. Wij kochten een soort gekleurde verenplumo's en wat hoedjes, maskers en toeters bij de 1euro winkel. Een ander deel van ons groepje zorgde voor de drank. Daarna begonnen we aan de opdrachten. Het waren van die typische spelletjes voor kennismaken zoals aan elkaar vastgebonden zitten, een papiertje doorgeven met je mond enz. Maar waar het vooral om draaide was de drank want dan kreeg je extra punten en ook als je halfnaakt daar in het park ging staan. En al die Finnen trokken gerust bijna alles uit en ik dacht echt van huh jeetje waar ben ik nu weer beland haha. Ik dacht dat ze zo gesloten waren maar met al die drank op worden het echt rare mensen.. Er waren wel iets van 10 opdrachten en na 5 had ik het eigenlijk wel gezien. Ik was zo blij dat ik met nog een paar buitenlanders was want wij stonden er echt zo bij van het zal wel. Het duurde van 3 tot 7.. echt een beetje te lang.. Eigenlijk begon daarna meteen het feest, maar wij wilden eerst toch wel naar huis..

's Avonds was er het vuurwerkkampioenschap van Finland. Het was superdruk in de stad en ook wij gingen kijken, want daar had ik meer zin in dan naar dat feest met die nog dronkerdere (is vast geen goed woord maar je weet vast wat ik bedoel :P) Finnen. Het vuurwerk was erg mooi om te zien (zie ook mijn foto's). Daarna was ik supermoe, maar besloot om toch nog maar even naar dat feest te gaan. Samen met Annelies, Lena en Elena gingen we erheen. Het was in een illegale ruimte (je kan het geen café noemen) onder de grond op de campus. Wij vroegen om iets zonder alcohol, maar dat hadden ze dus niet.. Alleen sprite met een heel zoet sapje was het enige.. Niet te drinken maar goed.. Na een kwartier ging de groep naar een café in de stad, toevallig precies datzelfde goedkope cafe als wij vorige week waren. Iemand vroeg ons of we toch wel wisten waar het was en wij: ja tuurlijk daar zijn wij al geweest. Haha het leek net of wij al overal in de stad waren geweest. Wij daar naartoe gelopen maar het was superdruk daar. Het was daar toch veel groter dan wij vorige week gezien hadden. Rond kwart voor 1 gingen we weer richting het station. Het was nog zo ontzettend druk in de stad en ook heel veel van die kinderen van 13/14 jaar met flessen sterke drank echt niet normaal. Wat een raar volkje hier.. Ik was blij dat ik in de trein zat haha.

Vanmiddag gaan we picknicken bij of op het strand!

Nieuwe foto's staan op http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#

Groetjes Anne

  • 10 September 2008 - 13:27

    Suzanne:

    Hey Anne!
    Leuk dan je het zo naar je zin hebt! Ook leuk om al die verhaaltjes te lezen :D
    Ik heb vandaag ff je fiets naar de fietsenmaker gebracht, want je banden staan plat ;). Als t goed is kan ik m vanmiddag weer ophalen, en anders morgen.
    Groetjes!
    Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 77173

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: