Suomenlinna - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Suomenlinna - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Suomenlinna

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 September 2008 | Finland, Helsinki

Hoi!

Zondag zijn we naar Suomenlinna geweest, een zeefort op een eiland voor de kust van Helsinki. Het is ook opgenomen in de UNESCO werelderfgoedlijst. We konden met onze travelcard gratis op de boot, omdat er ook gewoon mensen wonen op Suomenlinna dus het is een soort openbaar vervoer. Na 20 minuten waren we er. Het zijn 4 eilandjes die door bruggen met elkaar verbonden zijn. Er wonen nog ongeveer 600 mensen en er was ook een supermarkt, school en een kerk. Deze kerk is een van de weinigen in de wereld die ook tegelijk als vuurtoren functioneert. Verder waren er veel bunkers en overblijfselen van het fort. Ook kon ik nu voor het eerst echt de zee zien zonder dat er een eiland voor zat. Het was interessant om er een keer geweest te zijn.

Rond 3 uur namen we de boot terug, want ik moest op tijd terug zijn voor de Pulla-party in mijn appartement ;) Ik was wel een beetje te laat maar gelukkig waren er nog heel veel lekkere Finse hapjes die Marieke had gemaakt. Er waren ongeveer 15 mensen en het was erg gezellig. We hadden wel een grote afwas daarna, dat was minder haha..

Maandag zouden we ons gaan inschrijven voor de excursie naar de chocoladefabriek van hét merk hier: Fazer. Wij dachten dat we ruim op tijd waren, maar nee er was (natuurlijk) weer een rij. We hebben daar een uur staan wachten en toen werd ons verteld dat het vol was dus helaas..

Dinsdag had ik mijn eerste Finse taalles. Ik ging samen met Anna, mijn huisgenootje want we hadden dezelfde cursus. We konden alleen het lokaal niet vinden :S Dus waren we te laat en er zaten al zeker 20 mensen op de grond omdat alle plaatsen bezet waren, dus gingen we er ook maar bij zitten. Ik vond het wel leuk, maar best moeilijk vooral omdat je met 3 talen tegelijk bezig bent omdat de les in Engels is. 's Avonds zijn we met ons tutorgroepje nog even wat gaan drinken.

Gisteren, woensdag, had ik 's ochtends college over de Finland-Swedes en 's middags/'s avonds het eerste college van The Finnish way of life. Dat stond gepland van 4 tot 8. Het college was wel interessant, maar de opdracht die je aan het einde moet doen: een presentatie en een essay van 10 pagina's vond ik wat minder. Ik heb dus maar besloten dat ik dit vak niet meer ga doen haha. Gelukkig waren we eerder klaar en konden we samen met de rest van ons groepje naar Annelies haar studio om de verjaardag van Elena te vieren. We hebben zelf pizza's gemaakt en we hadden ook nog heel veel koekjes, chips, snoepjes echt te veel gewoon. Ondertussen moesten we natuurlijk ook nog de voetbalwedstrijd Finland-Duitsland volgen via internet. Finland kwam steeds voor, maar uiteindelijk is het geëindigd in 3-3. Ook hebben we een beetje een voorlopig plan gemaakt voor reizen; komende maandag (misschien ook zondag) gaan we naar Tallinn, binnenkort ook naar Stockholm en de week voor Kerst naar Lapland. Alleen Rusland moeten we nog even plannen, want dat ligt een beetje moeilijk. Maar ik wil daar zeker heen.
Uiteindelijk gingen we rond 12 uur naar huis, wel wat misselijk maargoed haha.

Vanochtend mijn tweede Finse taalles. We waren weer laat, maar dat kwam deze keer doordat de trein te laat was. Maar ik had een stoel dus ik was al lang blij haha. Het was wel leuk, maar wel veel huiswerk.. Ook heb ik geleerd dat ieder woord op 2000 manieren vervoegd kan worden.. pff dat wordt nog leuk..
Na de les ben ik maar even gaan sporten om wat van gisteren kwijt te raken haha.

Nu ga ik maar even mijn huiswerk maken en misschien even slapen want vanavond is de Russian party!

Nieuwe foto's zijn weer te vinden op http://picasaweb.google.com/anne8488/Helsinki#

Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 77087

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: