Rondreis deel 1 - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Rondreis deel 1 - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 1

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Augustus 2010 | Nederland, ettenleur

Hoi hoi iedereen!

Inmiddels ben ik weer terug in het Ettense, maar jullie hebben natuurlijk nog de verhalen over de laatste twee weken van onze rondreis te goed! Ik heb het in twee delen verdeeld om het wat korter te doen lijken :P

Zondagavond ik Kumasi hebben we de Bradt reisgids geraadpleegd voor een goed restaurant waar we pizza konden gaan eten. Restaurant Funkies werd door een aantal reizigers beschreven als het beste pizzarestaurant van West-Afrika, dus de keus was snel gemaakt natuurlijk. Toch kende de taxichauffeur de pizzeria niet, dus hij vroeg het aan een voorbijganger die meteen bij ons instapte om de weg te wijzen. Bij Funkies aangekomen bleek de naam veranderd te zijn en zag het er een beetje vervallen uit, maar het was nog steeds een pizzeria. Helaas was de pizza Margarita ontzettend spicy, wat de smaak een beetje verpestte, maarja…
Maandagochtend zijn we naar het cultureel centrum van Kumasi gegaan, de plaats voor souvenirs gemaakt en verkocht worden. We zagen veel leuke kraampjes en tijdens een bezoek aan het tourist office werden we gewezen op het gedeelte waar kente-stof werd geweven, potten gebakken, hout en steen bewerkt, gebatikt enzovoort. Dat was erg leuk om te zien en natuurlijk hebben we ook meteen wat inkopen gedaan. Daarna hebben we nog een beetje door de stad gelopen om vervolgens terug naar het hotel te gaan voor de lunch: een mega clubsandwich die ik echt niet helemaal op kon. Aan het einde van de middag hebben we nog een rondje gelopen in de buurt van het hotel, maar wat een drukte zeg; al het verkeer (lees taxi’s) stonden vast. ’s Avonds hebben we maar gewoon in het hotel friet met vis en salade gegeten; dat was tenminste niet zo spicy.
Dinsdagochtend waren we om iets over 9 op het busstation, want om 10 zou de bus richting Tamale vertrekken. Na het wegen en betalen van de bagage (3 cedi (1 euro 50) voor wel 75 kilo bagage) gingen we op het bankje zitten wachten tot de bus (die om 10 uur gepland stond) zou komen. Deze kwam helaas pas om kwart over 11… Om half 12 vertrokken we dan eindelijk, maar het duurde nog wel ruim een uur voor we Kumasi uitwaren met al die files. Ondertussen werd een Ghanese film, van niet al te hoge kwaliteit, opgezet over de ontzettend zware liefdeslevens van vier vriendinnen. Rond half 4 stopten we in Kintampo voor een korte plaspauze en om kwart over 6 arriveerden we op het busstation van Tamale. Toen al onze bagage uit de bus was namen we een taxi richting het TICCS hotel waar we de komende dagen zouden verblijven. Na de luxe van het hotel in Kumasi was dit iets wat primitievere hotel even wennen. Omdat dit hotel naast de Jungle Bar ligt, leek het mij een goed idee om daar een heerlijke pizza te gaan eten. Toen die op was kwamen Muftawu en Faruk nog langs om ons welkom (terug voor mij) in Tamale te heetten.
Woensdagochtend verloor ik mijn telefoon in de taxi en op wonderbaarlijke wijze vonden we deze terug tussen al die duizenden taxi’s in Tamale, ik zal het maar geluk noemen… Daarna gingen papa, mama en ik vanuit het internetcafé naar het huis waar ik ruim twee maanden gewoond heb. Toen we daar aankwamen dacht ik dat de bewaker de sleutel wel had, maar helaas.. we konden dus niet binnen. Ik terug naar het internetcafé om een sleutel te halen, maar ook daar had niemand een sleutel. Toen moest ik weer terug naar het huis om mijn ouders weer op te pikken om terug te fietsen. We gingen naar de stad om bij het ‘beroemde’ Sparkles te lunchen samen met Miriam. Pap en mam gingen terug naar het hotel en ik ging met Miriam terug naar het internetcafé om daar wat te hangen en om even naar het huis te gaan (nu met sleutel) om wat kleren te wassen. ’s Avonds zijn Miriam, ik en mijn ouders bij de Giddipass gaan eten.
Donderdagochtend heb ik pap en mam een beetje het centrum van Tamale laten zien. Miriam en ik zijn ’s middags boodschappen gaan doen voor de spaghetti want ’s avonds zouden we voor papa en mama gaan koken in het huis; zo konden ze het huis toch nog zien en een keer iets ‘bekends’ eten.

Deel 2 volgt zo snel mogelijk en hier zijn alvast foto's te vinden: http://picasaweb.google.com/113306819244800693093/RondreisDeel1#

groetjes Anne

  • 17 Augustus 2010 - 17:27

    Miriam Huisman:

    Goed om te horen dat je weer veilig in het Nederlandse terug bent. Heb je de culture shock al gehad? Geniet maar van alle 'luxe'daar, zoals het hebben van water, gas en elektrisch, want op dit moment ontbreekt het aan alle drie hier :-S.
    Mis je het hier?
    Veel plezier terug thuis en het vertellen van AL je verhalen ;-)!

    xxx
    Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 77173

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: