Veilig aangekomen - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Augustus 2008 | Finland, Helsinki

Hoi!

Gisterenochtend zijn we om 11 uur vertrokken na afscheid te hebben genomen. En daar ben ik zo slecht in haha. Rond half 1 kwamen we aan op het vliegveld. Ik was al ingechecked dus hoefde alleen nog mijn (veel te zware) koffer af te geven. Wij naar dat dropp off point, die koffer op de weegschaal; 26,4 kilo. Ik wilde al bijna mijn portomonnee pakken maar toen ging de koffer al weg en werd verteld welke gate ik had.. okee dan niet bijbetalen haha.
Toen konden we nog een half uurtje wachten en hebben we maar een broodje gegeten. Om kwart over 1 moest ik echt afscheid nemen van papa en mama.. pff heel zwaar.. maar daarna toch maar door de douane. Toen kwam ik met mijn handbagage daar aan en die was ook al veel te zwaar; bijna 13 kilo.. Maar ook niks van gezegd.. Op naar de lopende banden en de wachtruimte, waar bijna niemand was. Rond 10 voor 2 mochten we in het vliegtuig waarin het dus ook erg rustig was, ik denk dat er hoogstens 25 mensen in zaten. Ik vond het wel lekker rustig zo ;) We vertrokken wel wat later maar zouden toch om de geplande tijd aankomen.
Ik kreeg een krantje en cola met een citroentje. Even later kreeg ik ook nog warm eten: beef met tomatensaus met groente en aardappeltjes en ook nog sla, een broodje, kaas en koekjes. Je kon mooi zien dat we over Denemarken en Zweden vlogen met al die eilandjes, al was het wel vaak bewolkt. Toen we gingen dalen waren er hele dichte wolken en eenmaal onder de wolken regende het.. Ik snapte toen ook meteen waarom dit het land van de duizend meren werd genoemd: in dat kleine stukje wat ik over land vloog heb ik zeker al 15 meertjes gezien haha.. en heel veel bossen.. Toen we geland waren en bij de gate waren mochten we het vliegtuig niet uit omdat de slurf niet hoog genoeg was dus kon de deur niet open.. moesten we weer wachten op een techniekman. Even later was er een soort bruggetje gemaakt en mochten we eruit. Meteen overal Finse woorden en borden, ik snapte er niks van maar gelukkig stond er ook nog 'exit'. Toen ik de goede bagageband gevonden had was mijn koffer er ook zo.

Bij de uitgang stond Outi te wachten met een bordje met mijn naam. Hoël, het meisje uit Frankrijk was er ook al. We gingen naar de bussen, want we zouden eerste een stukje met de bus gaan en vervolgens een stuk met de trein. Ondertussen ging het steeds harder regenen. Wij met al onze koffers in de trein en 20 minuten later kwamen we aan bij het station bij onze appartementen. Het regenende toen zo hard dat we daar een half uur onder de overkapping hebben staan wachten. Wel jammer.. want ik wilde nu eindelijk wel naar mijn kamer. Daar heb ik ook de eerste boxer gesignaleerd (hond voor de degenen die niet weten wat ik bedoel :P).

Toen we gingen lopen was het nog steeds niet droog, maar het zag er ook uit alsof dat voorlopig niet ging gebeuren. We liepen langs de supermarkten naar onze flats, dat was maar 5 minuten. Ik zag het bordje Klaneettitie staan en daaronder stond het in het zweeds (waar je toch meer uit kunt halen dan uit fins) en het betekent iets met klarinet.
Eerst ging Outi met Hoël naar haar kamer en daarna zouden we met zijn drieen naar mijn kamer gaan om nog wat dingen door te nemen. Gelukkig was er een lift zodat we met de koffers naar de 2e verdieping konden. Mijn appartement is voor 4 personen, maar er was nog niemand toen ik kwam.

Internet bleek niet te werken, dat zouden we pas krijgen als we dinsdag iets gingen tekenen. Ik had geen zin om daar op te wachten en besloot dat ik dat morgen wel even zou gaan regelen. Toen nog even wat gekookt met de weinige pannen die er waren. Daarna gedouched en gaan slapen.

Vanochtend meteen gebeld voor het internet en ze hebben het geregeld zoals je ziet :D was ik echt superblij mee, want zonder internet heb je echt niks te doen. Ook ben ik naar de supermarkt geweest. Die was vrij klein en ik snap niet wat de mensen hier (vooral aan groente) eten. Maja vanavond maar iets van pasta maken, maar ik ben de helft vergeten dus straks maar even terug.

Toen ik thuis kwam, arriveerde even later mijn eerste huis- en naamgenoot, een meisje uit Duitsland en ze heet ook Anne.

Nu ga ik nog even wat eten en daarna naar de stad zodat ik zie waar ik morgen moet zijn voor de introductie.

Groetjes Anne

  • 25 Augustus 2008 - 10:14

    Miriam:

    Pidä hauskaa daar in Finland! (je had toch een woordenboek he ;-))

    Nähdään
    (doei, vrij vertaald volgens mij)

    Miriam

  • 25 Augustus 2008 - 13:10

    Annelies:

    Heej!

    Klinkt allemaal erg goed :) intussen al meer huisgenootjes gekregen? Zijn ze een beetje gezellig? Wel leuk zo wat mensen om je heen denk ik!
    Ben benieuwd naar je volgende berichtje :)

    Liefs, Annelies

  • 25 Augustus 2008 - 16:07

    Fon:

    Hoi Anne,
    Leuk die eerste ervaringen enne.........ik ben blij dat het daar ook hard kan regenen, ik dacht dat dat de laatste tijd alleen in zeeland was :-)

    Groetjes Fon & Jeanet

  • 25 Augustus 2008 - 17:07

    Suzanne:

    Hey hey!
    Mooi dat de vlucht en aankomst allemaal goed zijn gegaan :)
    Nu nog ff wachten op de volgende huisgenootjes ;)
    Hou ons op de hoogte he!
    Groetjes,
    Suzanne

  • 25 Augustus 2008 - 17:58

    Wilma:

    je bent er nou succes met je introductie,kamergenoten,
    en veel plezier. je verhaal was erg leuk ik zie het helemaal voor me. groetjes van alle napjes

  • 31 Augustus 2008 - 19:57

    Sininen Kuu:

    Ja, Anne. Hoe zit het met die andere huisgenootjes? Zijn ze een beetje leuk ;-)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Helsinki

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Afrika

25 December 2008

Lapland en thuiskomst

14 December 2008

Tentamencijfers en Tampere

08 December 2008

Onafhankelijkheidsdag en Turku

04 December 2008

Laatste loodjes...
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 77059

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: