Aankomst in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu Aankomst in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Heeren - WaarBenJij.nu

Aankomst in Accra

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Mei 2010 | Ghana, Accra

Hoi allemaal!

Hier mijn eerste berichtje vanuit het warme Ghana!

Gisteren om 11 uur heb ik samen met Tessa ingecheckt op Dusseldorf Airport. We zagen al meteen dat we een half uur vertraging hadden, maar in ieder geval beter dan wanneer we niet hadden kunnen vliegen vanaf Schiphol vanwege de aswolk. Om half 1 zijn we, na een hoop tranen, richting de gate gegaan. Uiteindelijk stegen we pas om half 3 op, anderhalf uur later dan gepland. Het was een erg mooi vliegtuig met ieder een eigen schermpje in de stoel voor je met spelletjes, vluchtinfo, films en muziek. Ook kregen we lekker vis met rijst, salade, een broodje en een abrikozencakeje. Rond kwart over 5 zijn we geland op Tripoli. Net voor de landing zagen se de brokstukken nog liggen; de staart en 2 verkoolde vleugels; best heftig om te zien. Maar gelukkig ging bij ons alles goed. Het vliegveld was een beetje apart: veel Arabisch, weinig Engels, maar we werden wel goed geholpen. Beetje vreemd was ook dat alle klokken op het vliegveld stil stonden op 10 voor half 1.. ik ga nog eens uitzoeken waarom dat is haha. Door de opgelopen vertraging hoefden we minder lang te wachten. Rond 7 uur mochten we het volgende vliegtuig in; supergroot met 2 gangpaden, maar heel weinig mensen. Lekker rustig dus en alle ruimte ;). Rond kwart voor 8 stegen we op om over de Sahara richting Accra te vliegen. Helaas werd het al snel donker en kon ik niet zo veel zien. We kregen weer lekker eten en een dekentje. Na wat films en muziek landden we om kwart over 12 Nederlandse tijd (22.15 Ghanase tijd) op Kotoka airport. Net voor de landing kon je Accra heel mooi zien liggen met duizenden lampjes. Het vliegveld was erg kleurig met allerlei schilderingen. Ons visum was een stuk sneller goedgekeurd dan in Nederland en daarna moesten we nog even wachten op de bagage. Bij de uitgang stond Adam van ICLI al op ons te wachten om ons met de auto naar een hotel te brengen. Toen we buiten kwamen voelde het meteen al erg vochtig, warm en benauwd aan; echt Afrika dus. Het eerste hotel waar we aankwamen was vol, maar een paar straten verder was nog wel een kamer. Een kamer met een megabed, airco, normale wc en een douche. Na even snel gedouchet te hebben (nu het nog kan) zijn we gaan slapen.

Vanochtend was ik al om 6 uur wakker van de zon, maar ben maar even lekker blijven liggen. Eenmaal opgestaan zijn we de straat opgegaan om een ontbijtje te vinden. Het voelde al snel goed warm.. Eerst hadden we onze euro's omgewisseld in cedi's en daarvan wat yam (weet nog steeds niet wat precies is, maar het is de lekkernij hier) en bananen gekocht. Daarna zijn we met Adam een Ghanase simkaart gaan kopen, mijn nummer is: +233 202 762 968, maar mijn NL nummer heb ik hier ook nog. Verder hebben we lekker in de tuin van ons hotel New Haven in de schaduw gezeten en uitgerust en uiteindelijk naar dit internetcafe gegaan.

Morgen gaan we nog wat van de stad zien en naar een markt. Donderdag vertrekken we met de bus richting Tamale, een busreis van zo'n 12 uur.

Foto's zet ik er wel op als ik Tamale ben en wat meer tijd heb om ze op mijn pc te zetten.

Groetjes Anne

  • 18 Mei 2010 - 14:57

    Penny:

    Hey Anne,

    Gelukkig ben je heelhuids aangekomen! Geniet nog maar even van de 'luxe'dan, dat wordt straks wel even anders met een emmer :p
    Ik zou zeggen geniet van de komende twee dagen (en natuurlijk de rest van je verblijf)!

    Xxxjes
    Penny

  • 18 Mei 2010 - 15:30

    Peter:

    Hoi Anne, leuk om te horen dat het redelijk soepel is gegaan. We hoorden als maar niks, en uiteindelijk om 00.30 uur het eerste berichtje. Wat raar dat het eerste hotel vol was. Uiteindelijk maar goed, want het klinkt als een 5-sterren hotel!
    Hoe smaakt de yam?
    Hopelijk rust je vandaag wat uit, zodat je morgen ook wat van Accra kunt zien. Wij hebben gisteren al wat van Accra gezien bij "waar is de Mol?"
    tot lees'

  • 18 Mei 2010 - 15:46

    Annelies:

    Hoi hoi!

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de vlucht goed is verlopen. Inderdaad nog even genieten van de luxe en alle nieuwe indrukken voor je weer verder gaat met je avontuur.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal + foto's

    Liefs

  • 18 Mei 2010 - 15:48

    Mama:

    Hoi Anne,
    Wat fijn dat je ons al zo snel wat kunt vertellen over je eerste indrukken.Fijn dat de reis zo goed gegaan is.
    Wel een lux hotel hoor met douche en W.C.
    Misschien is het ook wel iets voor ons als we aankomen!
    Nou geniet nog even in Accra en rust goed uit dan kun je donderdag aan de 2de etappe beginnen.
    Liefs mama

  • 18 Mei 2010 - 15:58

    Eline:

    Hei hei!

    Goed om te horen dat de reis goed is verlopen. En dat je gelukkig geen last hebt gehad van de problemen op Schiphol (moest gisteren wel aan je denken). Maar gelukkig jij bent er!;) Geniet er van meid en ik kijk uit naar je volgende avonturen ;)

    xXx

  • 18 Mei 2010 - 16:55

    Suzanne:

    Hey!
    Fijn dat het allemaal goed is gegaan met de vliegreis! Gelukkig geen last van de aswolk ;)
    Heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar de foto's!

    Groetjes,
    Suzanne

  • 18 Mei 2010 - 20:00

    Marianne Heeren:

    Lieve Anne,

    Wat heb je toch weer een leuk verslag gemaakt van je afscheid en aankomst. Echt heel leuk om te lezen. Ik ga het helemaal volgen en wat ik niet via je verhalen lees krijg ik wel van je moeder door.

    Heel veel groetjes van mij, ad, anouk en mark.


  • 18 Mei 2010 - 20:57

    Sylvia:

    Hee Anne,
    Goed om te zien dat je fijn aangekomen bent en een goede reis hebt gehad! Veel plezier nog in dit mooie hotel en succes met je busreis morgen!
    Liefs Sylvia

  • 19 Mei 2010 - 08:23

    Miriam:

    Hey Anne!

    Goed om te horen dat de reis goed is verlopen! Ik heb in elk geval voor dat gedeelte al minder zenuwen! Ik vlieg wel vanaf Schiphol op 12 juli dus ik hoop dat die vulkaanas dan niet in de weg zit ;-).

    Hele goede reis richting Tamale! En geniet nog even van Accra!

    Kussies,
    Miriam

  • 19 Mei 2010 - 16:32

    Anne Heeren:

    foto's staan erop ;)

  • 20 Mei 2010 - 07:21

    Ruth:

    Hey Anne,

    Fijn dat je goed aangekomen bent. Ik ben jaloers op je lekkere douche...Kan niet wachten totdat ik er weer 1 heb...
    Succes met je reis vandaag en geniet ervan!

    xx

  • 20 Mei 2010 - 18:49

    Nathalie:

    Hey Anne!
    Gaaf zeg zo snel een berichtje van jou. Gelukkig dat de reis voorspoedig is verlopen. Pff 12uur..
    Ik lees graag weer meer van je.

    Liefs, Nathalie

  • 21 Mei 2010 - 13:12

    Douwe:

    Hey Anne

    De eerste verhalen en foto's zijn spectaculair! Ik ben benieuwd of je net zulke hutjes zoals de foto hierboven aan gaat treffen;) Succes en veel plezier in ieder geval!

    Groetjes Douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 77356

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 26 Juli 2012

Ghana 2012

17 Mei 2010 - 16 Augustus 2010

Ghana

24 Augustus 2008 - 22 December 2008

Helsinki

Landen bezocht: